name | autoweek.cz

České firmy nemění strategii pořizování automobilů
18.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
České firmy příliš nemění svou strategii v pořizování nových vozů. U těch menších se doba užívání zkracuje. Vyplývá to z výzkumu Corporate Vehicle Observatory (CVO), který si nechala zpracovat jedna z největších tuzemských leasingových společností Arval CZ.
České firmy v průměru příliš nemění svou strategii v pořizování nových vozů. Zatímco v kategorii středních a velkých firem mírně převládá počet těch, u kterých se doba užívání aut v posledním roce prodloužila, u menších společností je tomu naopak. Změny v chování firem ale nejsou v meziročním srovnání nijak výrazné.
„Vnímaný vývoj průměrné doby užívání vozu je podobný ve všech sledovaných skupinách s výjimkou malých firem v ČR. V kategorii středních a velkých společností shodně v ČR i v EU převládá počet těch, u nichž se doba užívání v posledním roce prodloužila, a to zhruba o 10 % až 15 %, nad těmi, kde se doba užívání zkrátila. Pouze u společností do 100 zaměstnanců v ČR byl zjištěn opačný vývoj. Zde vzájemná bilance mezi prodloužením a zkrácením doby užívání vozidla vyšla záporně, a sice o zhruba 5 %,“ uvedl generální ředitel společnosti Arval CZ Gregor Bilik.
Corporate Vehicle Observatory (CVO) se v České republice provádí od roku 2007. Zapojilo se do něj 200 společností. Z výsledků vyplývá, že změna průměrné doby užívání osobních a lehkých užitkových automobilů se nijak výrazně neliší. Obě kategorie jsou manažery společností vnímány stejně.
Například České Radiokomunikace, společnost o 340 zaměstnancích, mají v současnosti ve své flotile 190 vozů. „Až na opravdu velmi speciální vozy máme všechna vozidla pořízená formou operativního leasingu a obnovujeme je po třech letech. Tříletý operativní leasing využíváme již poměrně dlouho. Tato doba nám připadá nejen s ohledem na způsob využití vozů, ale i z obchodního hlediska jako optimální,“ uvedl Tomáš Sova z vedení společnosti.
Změnu doby pronájmu neplánuje ani firma JCDecaux, Městský mobiliář, spol. s r.o. Podle svého technického ředitele Jakuba Belfína společnost v posledních deseti letech využívá operativní leasing na čtyři roky. Aktuálně používá vozy staré v průměru dva roky a má jich 45.
„Vnímaný vývoj průměrné doby užívání vozu je podobný ve všech sledovaných skupinách s výjimkou malých firem v ČR. V kategorii středních a velkých společností shodně v ČR i v EU převládá počet těch, u nichž se doba užívání v posledním roce prodloužila, a to zhruba o 10 % až 15 %, nad těmi, kde se doba užívání zkrátila. Pouze u společností do 100 zaměstnanců v ČR byl zjištěn opačný vývoj. Zde vzájemná bilance mezi prodloužením a zkrácením doby užívání vozidla vyšla záporně, a sice o zhruba 5 %,“ uvedl generální ředitel společnosti Arval CZ Gregor Bilik.
Corporate Vehicle Observatory (CVO) se v České republice provádí od roku 2007. Zapojilo se do něj 200 společností. Z výsledků vyplývá, že změna průměrné doby užívání osobních a lehkých užitkových automobilů se nijak výrazně neliší. Obě kategorie jsou manažery společností vnímány stejně.
Například České Radiokomunikace, společnost o 340 zaměstnancích, mají v současnosti ve své flotile 190 vozů. „Až na opravdu velmi speciální vozy máme všechna vozidla pořízená formou operativního leasingu a obnovujeme je po třech letech. Tříletý operativní leasing využíváme již poměrně dlouho. Tato doba nám připadá nejen s ohledem na způsob využití vozů, ale i z obchodního hlediska jako optimální,“ uvedl Tomáš Sova z vedení společnosti.
Změnu doby pronájmu neplánuje ani firma JCDecaux, Městský mobiliář, spol. s r.o. Podle svého technického ředitele Jakuba Belfína společnost v posledních deseti letech využívá operativní leasing na čtyři roky. Aktuálně používá vozy staré v průměru dva roky a má jich 45.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz