name | autoweek.cz

České firmy se ucházejí o zakázky automobilky Jaguar Land Rover
06.11.2015 | Tiskové zprávy
Agentury CzechTrade a CzechInvest pořádají v britském Gaydonu prestižní nákupní fórum pro britského výrobce luxusních, sportovních a terénních vozů Jaguar Land Rover (JLR).
Akce se uskuteční 5. a 6. listopadu v prostorech automobilového muzea Heritage Motor Centre v britském Gaydonu. O dodávky pro vozy luxusních značek se bude ucházet sedm českých podniků.
Plánovaná výstavba nového závodu JLR ve střední Evropě, který pravděpodobně zahájí výrobu v Nitře na Slovensku v roce 2018, sehrála v zájmu JLR o české produkty pochopitelně velkou roli.
„Automobilka Jaguar Land Rover ale nehledá dodavatele pouze pro slovenský závod. Ve hře jsou také dodávky pro vozidla Jaguar, Range Rover a Land Rover na nově vyvinutých podvozkových platformách, a to již od roku 2017. Se společností JLR jsme v kontaktu již dva roky a dodavatelské fórum je vyvrcholením našich jednání. Věříme, že české firmy budou úspěšné,“ říká Martin Macourek, vedoucí zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Londýně.
Hledaní dodavatelé by měli být zejména jednookruhoví a měli by splňovat minimální kvalitativní požadavek certifikace dle normy ISO/TS 16949. Poptávané komponenty zahrnují exteriérové a interiérové díly, komponenty šasi, pohony a elektrické díly. Společnost JLR hledá především nové lokální výrobce, se kterými dosud nespolupracovala, ale kteří zároveň již mají zkušenost s jinými automobilovými firmami. Akce se zúčastní firmy Brisk Tábor, Gumotex, Tawesco, Aisin, Futaba Czech, Karsit a Atek.
„Nákupní fóra a tzv. Sourcing days patří mezi nejvýznamnější služby, které českým firmám poskytujeme. Za každým z těchto setkání stojí mnoho hodin práce a vyjednávání našich konzultantů a zástupců, které ale přinášejí velkou přidanou hodnotu v podobě zprostředkování možnosti osobního jednání s lidmi, kteří přímo vybírají dodavatele. Jaguar Land Rover se doslova před našima očima mění z provinčního malého výrobce v globální firmu a české podniky mohou být u toho,“ dodává Radomil Doležal, ředitel agentury CzechTrade.
Místem konání je vyhlášené britské automobilové muzeum Heritage Motor Centre, kde je možné shlédnout kompletní historii britského automobilového průmyslu, od slavných začátků a masové výroby v 60. letech přes následný úpadek po renesanci z poslední doby.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
Plánovaná výstavba nového závodu JLR ve střední Evropě, který pravděpodobně zahájí výrobu v Nitře na Slovensku v roce 2018, sehrála v zájmu JLR o české produkty pochopitelně velkou roli.
„Automobilka Jaguar Land Rover ale nehledá dodavatele pouze pro slovenský závod. Ve hře jsou také dodávky pro vozidla Jaguar, Range Rover a Land Rover na nově vyvinutých podvozkových platformách, a to již od roku 2017. Se společností JLR jsme v kontaktu již dva roky a dodavatelské fórum je vyvrcholením našich jednání. Věříme, že české firmy budou úspěšné,“ říká Martin Macourek, vedoucí zahraniční kanceláře agentury CzechTrade v Londýně.
Hledaní dodavatelé by měli být zejména jednookruhoví a měli by splňovat minimální kvalitativní požadavek certifikace dle normy ISO/TS 16949. Poptávané komponenty zahrnují exteriérové a interiérové díly, komponenty šasi, pohony a elektrické díly. Společnost JLR hledá především nové lokální výrobce, se kterými dosud nespolupracovala, ale kteří zároveň již mají zkušenost s jinými automobilovými firmami. Akce se zúčastní firmy Brisk Tábor, Gumotex, Tawesco, Aisin, Futaba Czech, Karsit a Atek.
„Nákupní fóra a tzv. Sourcing days patří mezi nejvýznamnější služby, které českým firmám poskytujeme. Za každým z těchto setkání stojí mnoho hodin práce a vyjednávání našich konzultantů a zástupců, které ale přinášejí velkou přidanou hodnotu v podobě zprostředkování možnosti osobního jednání s lidmi, kteří přímo vybírají dodavatele. Jaguar Land Rover se doslova před našima očima mění z provinčního malého výrobce v globální firmu a české podniky mohou být u toho,“ dodává Radomil Doležal, ředitel agentury CzechTrade.
Místem konání je vyhlášené britské automobilové muzeum Heritage Motor Centre, kde je možné shlédnout kompletní historii britského automobilového průmyslu, od slavných začátků a masové výroby v 60. letech přes následný úpadek po renesanci z poslední doby.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz