name | autoweek.cz

Česko-německé dopravní fórum
09.06.2015 | Tiskové zprávy
Pro čilou obchodní výměnu musí být dopravní spojení mezi Českou republikou a Německem otevřenější a rychlejší. Na tom se shodli účastníci 2. česko-německého dopravního fóra.
Druhé česko-německé dopravní fórum pořádala Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) společně s pražskou Reprezentací Svobodného státu Bavorsko. Záštitu nad fórem převzali český a německý ministr dopravy.
Základem intenzivního bilaterálního obchodu je dobrá přeshraniční infrastruktura. Při zahájení setkání zástupců hospodářské sféry a svazů v bavorské reprezentaci zdůraznil Franz Josef Pschierer, státní tajemník bavorského ministerstva hospodářství, že s ohledem na spojení Praha-Mnichov jeho země „klade velký důraz na dopravní spojení s Českem a příhraničními regiony.“
„Aktivní a čilé kontakty mezi německou a českou stranou“ vidí náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Odborné analýzy se zaměřily na vlakové a silniční spojení mezi Českem a Bavorskem. V česko-saském pohraničí je kromě dokončení stavby dálnice D8 potřeba zlepšit také spojení po Labi a vybudovat novou železniční trať.
„Pro německé investory je dobrá zpráva, že toto fórum přispělo k oživení bilaterálních dopravních projektů,“ řekl výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer.
Z pohledu bavorské vlády je velmi důležité rychlé vlakové spojení s Prahou. „Naším cílem je zkrátit dobu jízdy na tak důležité trase jako je Mnichov-Praha na maximálně 4,5 hodiny,“ prohlásil státní tajemník Pschierer. V současné době jízda trvá šest hodin. Co se týče výstavby důležitých vlakových spojení mezi Bavorskem a Českem, je teď podle Johna Böltse, ředitele firmy a.hartrodt CZ a vedoucího pracovní skupiny ČNOPK „Doprava a logistika“ na řadě německá strana.
Také podle českého ministerstva dopravy bude pro výstavbu infrastruktury mezi oběma zeměmi zásadní spolkový plán dopravních cest. „Dovolím si také vyjádřit velké přání české strany, aby se dva železniční úseky dostaly do německého plánu potřeb. Jedná se o nový železniční úsek na Drážďany a jedná se o železniční úsek na Regensburg,“ prohlásil náměstek ministra dopravy Rudolecký. To je předpokladem pro zajištění finančních prostředků z evropských fondů.
"Pro zlepšení přepravy zboží po Labi je nutná stavba jezu u Děčína, řekl Luděk Sosna," ředitel Odboru strategie Ministerstva dopravy ČR.
Základem intenzivního bilaterálního obchodu je dobrá přeshraniční infrastruktura. Při zahájení setkání zástupců hospodářské sféry a svazů v bavorské reprezentaci zdůraznil Franz Josef Pschierer, státní tajemník bavorského ministerstva hospodářství, že s ohledem na spojení Praha-Mnichov jeho země „klade velký důraz na dopravní spojení s Českem a příhraničními regiony.“
„Aktivní a čilé kontakty mezi německou a českou stranou“ vidí náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Odborné analýzy se zaměřily na vlakové a silniční spojení mezi Českem a Bavorskem. V česko-saském pohraničí je kromě dokončení stavby dálnice D8 potřeba zlepšit také spojení po Labi a vybudovat novou železniční trať.
„Pro německé investory je dobrá zpráva, že toto fórum přispělo k oživení bilaterálních dopravních projektů,“ řekl výkonný člen představenstva ČNOPK Bernard Bauer.
Z pohledu bavorské vlády je velmi důležité rychlé vlakové spojení s Prahou. „Naším cílem je zkrátit dobu jízdy na tak důležité trase jako je Mnichov-Praha na maximálně 4,5 hodiny,“ prohlásil státní tajemník Pschierer. V současné době jízda trvá šest hodin. Co se týče výstavby důležitých vlakových spojení mezi Bavorskem a Českem, je teď podle Johna Böltse, ředitele firmy a.hartrodt CZ a vedoucího pracovní skupiny ČNOPK „Doprava a logistika“ na řadě německá strana.
Také podle českého ministerstva dopravy bude pro výstavbu infrastruktury mezi oběma zeměmi zásadní spolkový plán dopravních cest. „Dovolím si také vyjádřit velké přání české strany, aby se dva železniční úseky dostaly do německého plánu potřeb. Jedná se o nový železniční úsek na Drážďany a jedná se o železniční úsek na Regensburg,“ prohlásil náměstek ministra dopravy Rudolecký. To je předpokladem pro zajištění finančních prostředků z evropských fondů.
"Pro zlepšení přepravy zboží po Labi je nutná stavba jezu u Děčína, řekl Luděk Sosna," ředitel Odboru strategie Ministerstva dopravy ČR.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz