name | autoweek.cz

Čínská značka Hongqi připravuje expanzi do Evropy

Čínská značka Hongqi připravuje expanzi do Evropy

13.01.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hongqi, prestižní značka přední čínské automobilky FAW Group, urychlí svou expanzi na zámořské trhy s prémiovými automobily se zaměřením na evropský region.

Čínská luxusní automobilová značka Hongqi uvedla, že vybuduje více než 700 zážitkových míst, přes 1000 servisních míst a 600 000 nabíjecích terminálů. Plánuje také zvýšit prodej v zahraničí tak, aby do roku 2025 přesáhl hranici 10 % jejího celkových dodávek a do roku 2030 představovaly 25 % celkového prodeje.

 

Hongqi chce do roku 2025 dosáhnout celkový prodej více než 1 milionu kusů, včetně více než 500 000 nových energetických vozidel NEV, jak v Číně označují především vozy s elektrickým pohonem. Do roku 2030 očekává prodej více než 1,5 milionu vozů, přičemž většinu budou tvořit vozidla NEV.

 

Státem kontrolovaná skupina FAW Group je jedním z nejstarších a největších čínských výrobců automobilů – v současné době je na druhé pozici za společností SAIC. Byla založena v roce 1953 a sídlí v Čchang-čchunu v severovýchodní čínské provincii Ťi-lin. Její značka Hongqi, což v čínštině znamená „Rudá vlajka“, byla založena v roce 1958 jako dodavatel luxusních vozidel pro nejvyšší stranickou elitu. Stala se postupně vysoce respektovanou díky dlouholetému poskytování služeb limuzín pro oficiální slavnostní události. Roku 2019 překvapila, když na autosalonu IAA ve Frankfurtu předvedla dva koncepty velkých luxusních vozidel prezentujících špičkové technologie a jejichž design navrhli bývalý stylista Rolls-Royce Gilles Taylor a legendární Walter de Silva. V roce 2022 dosáhla prodej 310 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o 3 %.