name | autoweek.cz

Čínské značky se zaměřuje na evropský trh

Čínské značky se zaměřuje na evropský trh

28.04.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Víc čínských výrobců automobilů již není spokojeno se svými stávajícími trhy včetně jihovýchodní Asie a Latinské Ameriky. Nově se zaměřují na evropský trh. Informuje o tom informační servis Silk Road.

Na autosalonu Auto Shanghai 2023 nové čínské značky jako Zeekr, Neta a HiPhi oznámily své plány vydat se se svými elektromobily do Evropy kde dosud dominují etablovaní globální automobiloví giganti.

 

Zeekr, značka elektrických vozidel čínského automobilového giganta Geely, na autosalonu představila svou ambiciózní strategii globálního růstu. Její první vozy pro Evropu budou ještě letos debutovat ve Švédsku a Nizozemsku. Už před autosalonem uvedla na trh svůj třetí produkt, Zeekr X, který je vhodnější pro zákazníky v Evropě. Do konce března dodal Zeekr již 93 000 vozů.

 

Spiros Fotinos, generální ředitel společnosti Zeekr Europe, uvedl, že společnost vstoupí do většiny západní Evropy do roku 2026 a do roku 2030 si klade za cíl stát se vedoucí značkou na trhu elektricky poháněných vozidel v Evropě. „Evropští spotřebitelé jsou stále víc připraveni přejít na elektricky poháněná vozidla a jsou víc než kdy dřív otevřenější novým technologickým značkám – zejména těm, které se zaměřují čistě na elektrická vozidla,“ řekl Fotinos a dodal, že Zeekr má dobrou pozici k tomu, aby mohla nabízet prvotřídní elektromobily, inovativní služby a výjimečný zážitek.

 

„Rozvoj zámořských trhů vyžaduje především produkty s prvky, jako jsou plánování trhu, definice produktu, příprava kanálu a plánování lokalizace,“ řekl Zhang Yong, generální ředitel společnosti Hozon Auto produkující elektromobily pod značkou Neta. Neta založila pobočku v Evropě a připravuje se na vstup svých modelů Neta S a Neta GT na evropský trh. „V Evropě začneme prodávat v prvním čtvrtletí příštího roku. Očekávám, že místní trh nás překvapí. Myslím, že s konkurenceschopností našich produktů máme šanci na evropském trhu,“ řekl Zhang.

 

HiPhi, čínská luxusní čistě elektrická značka, uvedla, že začne v Mnichově a Oslu, přičemž dva její modely se v Evropě začnou prodávat ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

 

Na Auto Shanghai 2023 bylo k vidění velké množství zahraničních obchodníků, kteří vyjednávali v expozicích čínských automobilových značek. Yuan Wenbo, partner globální poradenské firmy Roland Berger, uvedl, že stále víc společností z Evropy, ASEAN, Středního východu a Ameriky bere na vědomí obrovské možnosti spolupráce s čínskými výrobci automobilů. Prostřednictvím šanghajského autosalonu mohou porozumět technologii a produktům čínských značek a zároveň se mohou spojit s vlastními místními zdroji.

 

V roce 2022 Čína vyvezla 3,11 milionu vozidel, čímž předstihla Německo a stala se druhým největším vývozcem automobilů na světě. Trend pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy Čína vyvezla 990 000 vozů, meziročně o 70,6 % víc. Čínský vývoz se za poslední dva roky zvýšil o milion automobilů ročně.

 

Rok 2021 byl pro čínská auta přelomový. Před rokem 2021 Čína vyvážela do zámoří ročně kolem milionu vozů, přičemž se spoléhala především na vývoz levných aut a soustředila se na trhy jihovýchodní Asie. Po roce 2021, už s dlouholetými zkušenostmi získanými v oblasti elektrického pohonu, vykazují čínské automobilové značky větší konkurenceschopnost a víc jich vstoupilo na trhy vyspělých zemí.

 

An Conghui, generální ředitel společnosti Zeekr Intelligent Technology, řekl, že nová čínská vozidla s elektrickým pohonem by měla jít do zámoří s jistějším přístupem a zrychleným tempem expanze. „Setkání s mezinárodní konkurencí jim pomůže dále rozvinout jejich inovativní vitalitu,“ dodal An Conghui.