name | autoweek.cz

Citroën C5 Aircrosss nově i v elektrické verzi
23.05.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Citroën představil druhou generaci rodinného SUV C5 Aircross, která využívá novou platformu Stellantis STLA Medium. Přináší zlepšení v mnoha oblastech a oproti svému předchůdci narostlo ve všech oblastech.
Citroën představil novou generaci kompaktního SUV C5 Aircross jako svůj vrcholný model. Citroën se nicméně vzdává sedmimístné verze C5 Aircross. Je založen na platformě STLA střední třídy společnosti Stellantis, kterou Citroën zde používá poprvé. Díky tomu bude nabízen také jako plug-in hybrid a jako elektromobil.
Větší a pohodlnější
Nový C5 Aircross je dlouhý 4652 mm (+150 mm oproti předchozí generaci) s rozvorem náprav 2784 mm, což je o 60 milimetrů víc než u předchozí generace. Toto dodatečná prodloužení se přenáší především do prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech.
V kabině C-Zen Lounge jsou nová sedadla Advanced Comfort. Sedadla vzadu se vyznačují vysoce kvalitním čalouněním a opěradly s nastavitelným sklonem v rozmezí 21° až 33°.
O komfortní jízdu se stará podvozek Advanced Comfort s tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy (Progressive Hydraulic Cushions), které absorbují nerovnosti vozovky.
Tři typy pohonných jednotek
Pro základní verzi C5 Aircross Hybrid 145 Automatic s mildhybridní technikou 48 V byl zvolen osvědčený přeplňovaný tříválec 1,2 l/100 kW (136 k) podpořený do šestistupňové dvouspojkové převodovky eDCS integrovaným elektromotorem poskytujícím výkon 9 kW (12 k).
Jako plug-in hybrid má C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic dojezd 86 km na elektrický pohon, což je o 33 % víc než předchozí generace. V městském provozu Citroën dokonce slibuje dojezd až 100 km. Tato verze kombinuje čtyřválec 1,6 l turbo/110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 92 kW (125 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou ë-DCS a akumulátorem s kapacitou 21 kWh. Největší celkový výkon systému je 143 kW (195 k).
Nový C5 Aircross je k dispozici také se dvěma plně elektrickými pohonnými ústrojími. Verze ë-C5 Aircross Standard Range s využitelnou kapacitou akumulátoru 73 kWh slibuje dojezd 520 km a výkon trakčního elektromotoru 157 kW (210 k). Varianta Long Range s kapacitou 97 kWh ujede až 680 km a má výkon 170 kW (230 k). Třístupňový systém rekuperačního brzdění optimalizuje využití kinetické energie vozu k dobíjení. Z rychlonabíjecí stanice lze odebírat až 160 kW energie. Standardně dodávané tepelné čerpadlo prodlužuje dojezd o 25 km proti předchůdci. Od roku 2026 bude ë-C5 Aircross nabízet i technologii V2L (Vehicle-to-Load) umožňující napájet externí zařízení.
Nový interiér
Nový C5 Aircross je vybaven 10“ digitálním přístrojovým panelem, doplněným rozšířeným barevným head-up displejem s projekcí přímo na čelní sklo. Dosud ve skupině Stellantis největší centrální dotykový HD displej Cascade zahrnuje nový infotainment zahrnuje 3D navigaci. Přímo integrován je také ChatGPT od OpenAI.
Paket Drive Assist 2.0 nabízí poloautonomní změnu jízdního pruhu, upozornění na rizikový provoz za vozidlem, kameru pro sledování jízdy a pokročilou detekci mrtvého úhlu.
Nový C5 Aircross byl vyvinutý ve Francii a bude se montovat v továrně Citroën v Rennes. Na hlavních evropských trzích se objeví ve druhé polovině roku 2025.
Foto: Citroën
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz