name | autoweek.cz

Citroën ČR - rok růstu: 4 % podílu na trhu na dohled

Citroën ČR - rok růstu: 4 % podílu na trhu na dohled

26.01.2014 | Tiskové zprávy

Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92 % podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 %). Ve srovnání s výsledkem roku 2012, prodal Citroën o 118 vozů více.

Nejprodávanějším modelem byl Citroën C4 1075 kusů. V závěsu za ním novinka loňského podzimu, Citroën C4 Picasso (854 kusů) a pak následuje Citroën C3 Picasso (634 kusů).

Zajímavě se vyvíjely prodeje prémiové řady DS. Nárůst dosáhl 25% oproti 2012 a modely řady DS představují již 7% prodejů našich osobních vozů v České republice. Generální ředitel Citroënu v ČR, Olivier Parry, to komentuje: „Prémiová řada DS je celosvětový úspěch. Od jejího představení v roce 2009 značka prodala již 400 000 ks těchto vozů, z toho 265 000 modelů DS3. V Číně je DS samostatnou značkou s ambicí pokrýt 70 měst a otevřít 100 DS Storů. Nově otevřený DS WORLD v Paříži v blízkosti Champs Elysée je důkazem toho, že značka této prémiové řadě věří a chce ji rozvíjet. V České republice máme první 2 vlaštovky: samostatné prodejní prostory DS v Brně a v Praze. A letos budou následovat další.“

Pro rok 2014 značka Citroën předpovídá lehký nárůst trhu nových vozů v ČR. Přispěje k tomu i několik novinek Citroën: za všechny jmenujme C4 Cactus.

Obchodní výsledky Citroën ČR

 

 

leden-prosinec 2012

leden- prosinec 2013

 

nově registrované vozy

podíl na trhu

pozice na trhu

nově registrované vozy

podíl na trhu

pozice na trhu

CITROËN OV+LUV

6721

3,62 %

8.

6909

3,92 %

7.