name | autoweek.cz

Citroën ČR - rok růstu: 4 % podílu na trhu na dohled
26.01.2014 | Tiskové zprávy
Rok 2013 byl pro značku Citroën návratem k růstu podílu na trh. Konkrétně se prodalo 6909 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což znamená 3,92 % podílu na trhu a sedmou příčku v pořadí značek (+0,3 %). Ve srovnání s výsledkem roku 2012, prodal Citroën o 118 vozů více.
Nejprodávanějším modelem byl Citroën C4 1075 kusů. V závěsu za ním novinka loňského podzimu, Citroën C4 Picasso (854 kusů) a pak následuje Citroën C3 Picasso (634 kusů).
Zajímavě se vyvíjely prodeje prémiové řady DS. Nárůst dosáhl 25% oproti 2012 a modely řady DS představují již 7% prodejů našich osobních vozů v České republice. Generální ředitel Citroënu v ČR, Olivier Parry, to komentuje: „Prémiová řada DS je celosvětový úspěch. Od jejího představení v roce 2009 značka prodala již 400 000 ks těchto vozů, z toho 265 000 modelů DS3. V Číně je DS samostatnou značkou s ambicí pokrýt 70 měst a otevřít 100 DS Storů. Nově otevřený DS WORLD v Paříži v blízkosti Champs Elysée je důkazem toho, že značka této prémiové řadě věří a chce ji rozvíjet. V České republice máme první 2 vlaštovky: samostatné prodejní prostory DS v Brně a v Praze. A letos budou následovat další.“
Pro rok 2014 značka Citroën předpovídá lehký nárůst trhu nových vozů v ČR. Přispěje k tomu i několik novinek Citroën: za všechny jmenujme C4 Cactus.
Obchodní výsledky Citroën ČR
|
leden-prosinec 2012 |
leden- prosinec 2013 |
||||
|
nově registrované vozy |
podíl na trhu |
pozice na trhu |
nově registrované vozy |
podíl na trhu |
pozice na trhu |
CITROËN OV+LUV |
6721 |
3,62 % |
8. |
6909 |
3,92 % |
7. |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz