name | autoweek.cz

Citroën E-Mehari

Citroën E-Mehari

08.12.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroën ve svém designovém centru ve Vélizy-Villacoublay představil E-Mehari - vůz hlásící se k historii značky a současně hledící do budoucnosti.
E-Mehari se svou otevřenou koncepcí hlásí k legendárnímu Citroënu Méhari z roku 1968 kterému se podobá svým vzhledem. Jenže tento čtyřmístný kabriolet používá čistě elektrický pohon. Citroën v  nové etapě spolupráce se skupinou Bolloré potvrzuje svou snahu nabízet odlišné vozy.
 
„E-Mehari není auto, které se bude prodávat ve velkém, ale je to akcelerátor pro image značky zhodnocující kreativitu Citroënu a jeho schopnost se toho odvážit,“ řekl šéf plánování produktů Xavier Peugeot. Podle něho by ideálním zákazníkem pro tento vůz měly být hotely, které budou chtít svým prázdninovým hostům nabídnout speciální způsob dopravy. Zaujmout by E-Mehari měl i fleetovou klientelu nebo soukromé kupující hledající další auto.
 
E-Mehari je nezařaditelný vůz pro ty, kteří hledají odlišnost a ohleduplnost vůči životnímu prostředí. E-Mehari nelze s ničím srovnávat. Vnější podoba vozu E-Mehari odpovídá postavení značky Citroën se všemi stylistickými principy vozů Citroën.
 
E-Mehari je stejně jako model Méhari z roku 1968 opatřen odnímatelnou střechou, která používá systém bočního sklopného zavírání a velká průhledná okna. Vůz lze podle chuti opatřit střechou v přední části, v zadní části, po stranách nebo po celé ploše. Má čtyři plnohodnotná místa a zvýšený podvozek vhodný pro jízdu v terénu.
 
Karoserie je tvarovaná za tepla z plastu, který nepotřebuje lakovat a díky své pružnosti odolá drobným nárazům. Čalounění ze syntetické kůže TEP je zcela nepromokavé. E-Mehari vyniká snadnou údržbou, protože se celý, zevnitř i zvenku, omývá hadicí. E-Mehari nabízí i mnoho možností osobních úprav na míru se čtyřmi odstíny karoserie, dvěma barvami plátna a dvěma druhy čalounění interiéru.
 
E-Mehari má čistě elektrický pohon s akumulátory od francouzské firmy Bolloré. Trakční elektromotor má nominální výkon 35 kW a maximální 50 kW. Napájejí jej suché odolné lithio-polymerové akumulátory LMP (Lithium Métal Polymère), které se vyznačují vysokou energetickou hustotou a bezpečným používáním. Kapacita akumulátoru je 30 kWh. Dobíjejí se na plný výkon za osm hodin na zvláštních stojanech typu Autolib 16 A nebo za 13 hodin z domácí zásuvky 10 A.
 
Vůz dokáže vyvinout rychlost 110 km/h. V městském provozu je jeho dojezd 200 km, mimo město 100 km. E-Mehari je dlouhý 381 cm a vysoký 165 cm. Objem zavazadlového prostoru je 200 l, se sklopenými sedadly 800 l.
 
E-Mehari se vyrábí v továrně PSA Peugeot Citroën v Rennes a na trh se dostane na jaře 2016. Společně s E-Mehari se bude vyrábět i obdobný elektromobil Bolloré Bluesummer.