name | autoweek.cz

Citroën naznačuje styl velkého auta

Citroën naznačuje styl velkého auta

31.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncept Citroën Cxperience ukazuje, jak by mohl vypadat budoucí velký vůz značky. Studie s plug-in hybridní pohonnou jednotkou se zážehovým motorem bude představena na autosalonu v Paříži koncem září.
Koncept Cxperience vyjadřuje přetrvávající ambice značky Citroën prosadit se v segmentu luxusních aut i po osamostatnění luxusní značky DS. V tomto fastbacku Citroën představí novou technologii Advanced Comfort, která nahradí hydropneumatické pérování uvedené s modelem Citroën DS v polovině 50. let a od té doby charakterizující všechny vrcholné modely značky.
 
Jméno Cxperience stejně jako vnější podoba vozu evokují klasický luxusní model CX, který se vyráběl v letech 1974 až 1991 jako nástupce modelu DS. Citroën Cxperience je dlouhý 4850 mm a při šířce 2000 mm je velmi nízký - jen 1370 mm, což jde proti současnému trendu, kdy kupujících velkých aut stále častěji dávají přednost vysokým crossoverům a SUV.
 
V interiéru zaujme široká 19“ obrazovka, která může být rozdělena na tři části, o něž se podělí řidič a cestující. K systémům vozu samozřejmě mohou být připojeny telefony a tablety, pomocí nichž lze ovládat i různé systémy ve voze, jako například větrání a klimatizaci, ale také se s jejich pomocí může spustit motor a dají se řídit další funkce vozu. Podobně si cestující mohou pomocí mobilního tabletu nastavovat podle své potřeby polohu sedadel, teplotu ve svém prostoru či ovládat multimediální systém.
 
Koncept je vybaven plug-in hybridním pohonem sestávajícím ze zážehového motoru o výkonu 147 kW (200 k) a vzadu umístěného elektromotoru o výkonu 80 kW (108 k). Dojezd na čistě elektrický pohon je 60 km.
 
V sériové podobě by Cxperience mohl nahradit už stárnoucí, nepříliš dobře prodejný sedan Citroën C5, jemuž se nikdy nepodařilo ohrozit postavení vozů Volkswagen Passat, Ford Mondeo případně Škoda Superb.