name | autoweek.cz

Citroën připravil dva modely pro rozvíjející se trhy

Citroën připravil dva modely pro rozvíjející se trhy

21.06.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Citroën chce posílit své postavení na trzích s velkým potenciálem růstu, jako jsou oblast Středozemního moře, Čína a Rusko. Proto připravil hned dva nové modely pro kompaktní třídu, představující asi třetinu celosvětového prodej.

Citroën hodlá využít potenciál nabízející se v kompaktní třídě mezi sedany, které v Rusku představují 43 % prodeje v tomto segmentu a v Číně dokonce 79 %. Proto na trh uvádí modely Citroën C-Elysée a C4 L, verzi "Lounge" modelu C4 s prodlouženým rozvorem. Jde o sedany zcela specifického charakteru, které se vzájemně doplňují.

Citroën C-Elysée nabízí atraktivní a přitom cenově dostupný vůz s karoserií tzv. notchback.  Koncepce vozu C-Elysée je zcela nová s velkým vnitřním prostorem (na zadních sedadlech je na úrovni sedanů vyšší kategorie) a zavazadlovým prostorem o objemu 508 l. Toho bylo dosaženo především rozvorem náprav 2650 mm. Vnější rozměry vozu jsou: délka 443 cm, šířka 171 cm a výška 147 cm. Samozřejmě se jedná o identický vůz jako nedávno představený Peugeot 301 lišící se jen maskou chladiče, designem kol a zadními světlomety.

Citroën C-Elysée je poháněn novým zážehovým motorem VTi 72, speciálně přizpůsobeným podmínkám a palivům v příslušných zemích určení. Má výkon 53 kW (72 k) a točivý moment 110 N.m při otáčkách od 3000/min) při spotřebě od 5 l/100 km. Bude kombinován s přímo řazenou nebo pilotovanou pětirychlostní převodovkou. Další nový zážehový motor VTi 115 má výkon 85 kW (115 k). Osvědčený turbodiesel HDi 92 o 68 kW (92 k) vyniká nízkou spotřebou 4,1 l/100 km.

Cílem byly nízké provozní náklady, zejména díky úsporným motorům s nízkou spotřebou ale i delší životností spotřebních dílů či robustním materiálům odolávajícím i intenzivnímu používání.

Celá robustní koncepce s vyšší světlou výškou a zvýšeným počtem šroubových spojů pro snazší opravy vznikla v designérských studiích PSA ve Francii a byla testována v různých místech světa a ve všech jízdních podmínkách.

Vůz může plnit roli rodinného vozu i komfortního služebního auta. Podle země prodeje může být standardně nebo za příplatek vybaven bezpečnostními prvky jako například ABS, elektronickým stabilizačním systémem nebo až  čtyřmi airbagy. V nabídce bude i řada prvků komfortní výbavy jako jsou klimatizace, autorádio s přehrávačem MP3, hands free sada s technologií Bluetooth, zadní parkovací asistent nebo tempomat/omezovač rychlosti.

Nový sedan se vyrábí ve španělském závodě PSA ve Vigu a ponejprv se objeví na konci roku 2012 v Turecku, ve střední Evropě a v Alžírsku.

Druhou novinkou je komfortní Citroën C4 L - sedan odvozený z hatchbacku C4 s prodlouženým rozvorem. Ten bude uveden koncem roku 2012 na čínský a v průběhu roku 2013 na ruský trh. Jde o první výtvor designového centra v Šanghaji. Ve snaze co nejlépe vyhovět specifickým požadavkům jednotlivých trhů bude Citroën C4 L vyráběn přímo v jednotlivých oblastech: od konce roku 2012 ve Wuhanu pro čínský trh a v průběhu prvního pololetí roku 2013 bude zahájena výroba v Kaluze pro ruský trh.