name | autoweek.cz

Combi Škoda vévodí představám o typickém voze českých manažerů

Combi Škoda vévodí představám o typickém voze českých manažerů

19.10.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Typickým představitelem českého manažerského vozu z výběru všech automobilových značek je Škoda. Nejpopulárnější jsou modely Superb a Octavia, především varianta Combi. Vzestup čeká segment SUV. Informace vyplývají z průzkumu Manažerský vůz pro Volkswagen Financial Services.
Za vozy značky Škoda následují Audi, Volkswagen a vedoucí čtveřici uzavírá BMW. Populární je karoserie combi (tento názor sdílí 44 % fleet manažerů) a hatchback (40 %). Segment vozů SUV čeká vzestup. Informace vyplývají z průzkumu Manažerský vůz pro Volkswagen Financial Services.
 
Značku Škoda zmiňuje téměř polovina fleet manažerů (48 %). Konkrétně se jedná o modely Škoda Superb a Octavia v provedení Combi. Dalších 12 % dotázaných označilo Audi, podle jejich názoru je typickým manažerským vozem Audi A6. U Volkswagenu vévodí model Volkswagen Passat. Z pohledu barevného provedení preferují manažeři tmavší odstíny jako černou či tmavě šedou barvu.
 
Podle Jana Sedláčka, ředitele oddělení Fleet a remarketing ve Volkswagen Financial Services, musí manažerské vozy skloubit očekávání samotného manažera i firmy, což není vždy lehké. Velmi důležitá je také jejich technická vybavenost, spolehlivost, vzhled a výkon.
 
„Z pohledu firem, respektive fleet manažerů, vstupuje do výběru manažerského vozu ještě jeden zásadní atribut. Jedná se o optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Při pořizování firemních vozidel hrají důležitou roli i nabízené extra služby, např.: nárok náhradního vozu v případě jeho opravy. Zajištění mobility, perfektní servis a jednoduchý nástroj na spravování vlastního vozového parku,“ doplnil Sedláček.
 
Dojde na změnu vkusu?
Mezi výkonné a pohodlné vozy pro manažery se postupně zařadí i reprezentativní automobily z kategorie SUV a crossovery. Obliba SUV roste jak ve světě, tak u nás. Jen za posledních deset let se v České republice zvýšil tržní podíl vozů SUV desetkrát. Zatímco v roce 2005 bylo na českém trhu registrováno 2448 nových SUV a terénních vozidel, loni to bylo již 43 962 vozů této kategorie. Tržní podíl vzrostl z přibližně 2 % na více než 19 %. Podle interních statistik Volkswagen Financial Services vyplývá, že kompaktní SUV je pomalu, ale jistě vyhledávané i mezi manažery jednotlivých firem.
 
„Zvyšující zájem si zasloužily především díky své komfortnosti, bezpečnosti a prostornosti. Řada výrobců je navíc zahrnula do svého portfolia, poslední novinky jsou například Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, Seat Ateca a Audi Q2,“ uzavírá Jan Sedláček.
 
V tiskové zprávě jsou využita data z průzkumu pro Volkswagen Financial Services, který byl realizován v červnu 2016. Průzkumu se zúčastnilo 203 fleet manažerů ve vybraných malých, středních a velkých firmách v České republice s minimálním počtem pěti firemních automobilů do 3,5 t.