name | autoweek.cz
Corvette dostala k 70. narozeninám elektromotor
18.01.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Co je ještě rychlejší než Corvette? Vette s elektromotorem. Nová Corvette E-Ray má nejen hybridní pohon, ale je to také první Corvette vybavená pohonem všech kol.
Osmá generace Chevroletu Corvette přesunula motor za řidiče a nyní je tu už i hybridní verze. Společnost General Motors představila hybridní sportovní vůz Corvette E_Ray, který využívá elektromotor přidaný k přední nápravě a akumulátor pro ještě lepší zrychlení a k zajištění pohonu všech kol. Vůz Corvette E-Ray byl odhalen při příležitosti 70. výročí debutu původní Corvetty.
Model E-Ray je odvozen od současné Corvetty. K pohonu předních kol využívá elektromotor o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 125 N.m. Zadní kola pohání, stejně jako v ostatních Corvettách, zážehový V8 6,2 l LT2 o výkonu 364 kW (495 k) s točivým momentem 470 N.m.
Chevrolet Corvette E-Ray dosahuje kombinovaný výkonu 478 kW (650 k), což je méně než 492 kW (670 k) u verze C7 Z06 s V8 5,5 l. Hybridní systém zrychlí E-Ray z 0 na 100 km/h za 2,5 s, takže jde o nejrychlejší sériově vyráběnou Corvettu v historii, protože C7 Z06 to zvládala „jen“ lehce pod 3 s.
E-Ray v režimu Stealth dokáže ujet asi 5 km pouze na elektrický pohon, a to až do rychlosti 45 km/h než zaburácí osmiválec. Elektromotor pohání akumulátor s kapacitou jen 1,9 kWh, jenž nevyužívá nejnovější technologii GM Ultium.
K rozšíření vozu se připojuje sada standardních uhlíko-keramických brzd Brembo a také standardní systém Magnetic Ride Control. Vůz jezdí na 20“ předních a 21“ zadních hliníkových kolech, pokud by někomu nestačila, GM nabízí také sadu kol z uhlíkových vláken.
Zahájení výroby Corvette E-Ray je plánováno na konec letošního roku. Základní cena bude 104 205 USD (2,3 milionu Kč). To je téměř 40 000 dolarů navíc oproti základní Vette C8. Vedení GM zatím neřeklo kdy přijde i plně elektrická Corvette.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz