name | autoweek.cz

Credium nadále třetí při financování automobilů

Credium nadále třetí při financování automobilů

22.03.2011 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Společnost Credium si upevnilo třetí pozici mezi společnostmi financujícími automobily na českém trhu. Novinkou je připravované exkluzivní zastoupení pro financování prodeje automobilů značek Land Rover a Jaguar.

Loňský rok byl v české ekonomice poznamenán celosvětovým řešením následků finanční krize a přetrvávající opatrností firem i občanů. Zájem společností o bankovní produkty byl jen vlažný a také lidé neutráceli o nic víc než v roce 2009. V této situaci společnost Credium udržela jak objem financování nové dopravní techniky do 3,5 tuny, tak třetí pozici na tomto trhu.

Podíl na trhu

Za celý minulý rok společnost Credium profinancovala novou dopravní techniku do 3,5 tuny celkem za více než 3,54 miliardy korun, což je téměř stejná cifra jako předloni, ovšem při poklesu celého trhu o 5,3 %. Na trhu celkového nebankovního financování společnost potvrdila třetí pozici už druhý rok po sobě. Ještě významnější však je růst podílu na trhu, který nyní činí 9,7 % proti 9,2 % v roce 2009. Se zákazníky uzavřela 10 536 nových smluv.

Podíl na registracích (prodeji) nových vozů

Celkem bylo loni nově registrováno (prodáno) v ČR asi 180 000 vozidel do 3,5 tuny. Společnost Credium jich profinancovala 4,8 %.

Značkové financování

Na otázku, jaký má Credium recept na úspěšné obchodování v  nelehkých dobách odpovídá Petr Neužil, obchodní ředitel společnosti, poněkud lakonicky: \"Je za tím spousta drobné práce především s prodejci jednotlivých značek, které jednotlivě třeba neznamenají financování stovek vozů, ale v součtu vedou k těmto počtům. A druhým důvodem  je úspěšně se rozvíjející strategie značkového financování Credium, které v letošním roce ještě rozšíříme\".

Credium v současné chvíli poskytuje značkové financování řadě automobilových značek: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Mazda, Hyundai, Isuzu. Loni byl například každý čtvrtý Fiat prodaný v ČR financován prostřednictvím Credia, stejně jako každá pátá Mazda, nebo přes 1000 vozů značky Hyundai.

Úplnou novinkou je odstartování spolupráce pro vozy značek Jaguar a Land Rover. Smlouva o spolupráci je připravena k podpisu v těchto dnech. Jedná se o exkluzivní značkové financování v oblasti velkoobchodního financování skladů a retailového financování pod značkou Jaguar Financial Services/Land Rover Financial Services na území ČR.

Osm stovek spolupracujících dealerů

Pro více než 800 dealerů, se kterými Credium spolupracuje, připravuje řadu pobídek. Mnohým z nich financuje skladové zásoby. Pro koncové zákazníky nabízí prostřednictvím dealerů různé benefity už jako součást financování, například nejvýhodnější pojištění, pneumatiky nebo zabezpečení, nulové navýšení.

Spotřebitelské bezúčelové financování

Nejdynamičtější byl v roce 2010 v Crediu vývoj spotřebitelského financování, kde objem poskytnutých půjček dosáhl výše 261 mil Kč, což je meziročně o 192 mil. více. Přitom nebankovní trh spotřebitelských úvěrů loni meziročně poklesl o 7,5 % v důsledku růstu nezaměstnanosti, omezování výdajů domácností a poklesu jejich úvěrovatelnosti. Zájem trhu o půjčky od Credia byl přesto nečekaně vysoký. Produkt Nejlevnější půjčka, o kterou zákazníci žádají on-line, vykazuje stoupající zájem bezpochyby díky její snadné dostupnosti na internetu, ale i díky cenové strategii nízkých nákladů.  Produkt byl uveden na trh v listopadu 2009 a po roce fungování vykázala nejlevnejsipujcka.cz nárůst objemů financování přes 700 %. Kreditních karet loni Credium vydalo oproti roku 2009 o 60 % více a na konci roku 2010 jejich počet dosáhl 17 500. Nově uvedeným produktem  z konce roku 2009 se stal splátkový prodej mající charakter koupě zboží na splátky, jehož místo na trhu Credium ověřuje na stovkách obchodních míst v síti spolupracujících obchodů, především s elektronikou.

Nové logo

Finanční společnost Credium v minulém roce změnila své logo. V dubnu 2010 došlo k fůzi mateřské společností SOFINCO s Finaref ve společnost Crédit Agricole Consumer Finance se sídlem v Paříži, která se stala 100% vlastníkem Credium a.s. Změnou loga se Credium viditelně hlásí k jedné z největších bankovních skupin světa Crédit Agricole Group.  Spojení se silným finančním partnerem dává zákazníkům zejména v turbulentních časech pocit jistoty a bezpečí.