name | autoweek.cz

AAA Auto půjde cestou inovací

AAA Auto půjde cestou inovací

20.10.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

AAA Auto letos plánuje prodej až 76 000 ojetých vozů. V zahraničí připravuje otevření nových poboček, zatímco v České republice budou klíčovým směrem rozvoje pro rok 2018 inovace, které otestuje Mototechna. AAA Auto nepodceňuje ani DPF.
Společnost AAA Auto letos plánuje zvýšení prodeje o více než 10 % na zhruba 76 000 ojetých vozů. Skupina by tak již téměř vyrovnala absolutní prodejní rekord 80 000 aut z roku 2007, tedy v posledním roce před krizí.
 
„Skupina AAA Auto za první tři čtvrtletí roku 2017 již prodala 57 200 vozů, což je oproti loňsku růst o necelou desetinu. K dnešnímu dni jsme již překonali hranici šedesáti tisíc prodaných aut. V letošním roce od března prodáváme měsíčně průměrně 6600 vozů, v říjnu dokonce rekordních více než 7000 aut,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto International Karolína Topolová.
 
V ČR jen Škoda Auto prodává víc aut
V České republice za devět měsíců letošního roku prodalo AAA Auto 35 700 aut a zůstává tak dlouhodobě druhým největším prodejcem vozů po Škoda Auto. V České republice zájemci o ojeté vozy v pobočkách AAA Auto nejčastěji volí hatchbacky, kombi a SUV, tedy stejné typy karoserií jako u nových aut. I u ojetých aut se projevuje v Evropě vyjma Švýcarska nevídané zaujetí pohonem všech kol, který, v prvních třech čtvrtletích 2017 volilo 12,4 % kupujících.
 
AAA Auto svůj prodej také letos zvyšuje díky expanzi a modernizaci poboček. Letos v květnu byla úspěšně uvedena do provozu nová pobočka v Mladé Boleslavi, byly rozšířeny pobočky Jihlavě, Plzni a Sokolově, zrekonstruován showroom v Olomouci, průběžně se modernizuje centrála v Praze a bude se rozšiřovat pobočka v Brně. Celkem má AAA Auto v ČR 22 poboček.
 
„Na jaře jsme zprovoznili nové autocentrum v Mladé Boleslavi, které si vede velmi dobře s prodejem 30 aut týdně. Bylo to poslední nepokryté místo v zemi s velkým potenciálem prodeje. V České republice jsme zrekonstruovali pobočku v Sokolově a neustále modernizujeme pražskou centrálu,“ poznamenala Karolína Topolová.
 
AAA Auto reaguje i na problém DPF
Průměrný věk prodaných aut nepatrně vzrostl na 9,6 roku (vloni to bylo 9,5 roku). Z prodaných vozů mělo 47,8 % vznětový motor. To znamená, že se mezi ojetými vozy objevuje stále více těch, které jsou z výroby vybaveny filtrem pevných částic, který se velmi často dostal do stavu, kdy je nutná jeho výměna. Náklady na tuto výměnu mohou zcela změnit skutečnou hodnotu vozu, v některých případech i více, než stáčení tachometru.
 
„Na kontrolu DPF se zaměřujeme. Všichni naši prodejci jsou k tomu patřičně vybaveni i proto, že případné reklamace jsou na úkor AAA Auto. Proto vítáme pozvolný odklon od turbodieselů. Zákazník kupující ojeté auto na ulici ale samozřejmě nemá šanci případný problém s filtrem odhalit,“ říká provozní ředitel AAA Auto International Petr Vaněček.
 
Alternativní způsoby pohonu zaujímají stále v podstatě zanedbatelný objem. Z trhu v podstatě mizí vozy na LPG, ale přibývá vozidel na zemní plyn. Zde zájem jednoznačně převyšuje nabídku. Výsledkem tedy je, že se auta na CNG v nabídce dlouho neohřejí - prodávají se do deseti dnů.
 
Další rozvoj inovacemi
Další expanzi AAA Auto nehodlá docílit rozšiřováním sítě prodejních míst. Hlavním směrem rozvoje pro celou skupinu pro rok 2018 proto budou inovace. AAA Auto chce být jedničkou v inovacích na trhu ojetých vozů v celé střední Evropě. Na tom pracuje už deset let. Například zde pracuje 100 IT specialistů- vývojářů.
 
Nedávno byla například představena 3D prohlídka showroomu, nové finanční produkty a unikátní systém výkupu vozů. Další inovace se budou týkat výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu, interních systémů i řízení společnosti.
 
„Inovace budou zaváděny přes všechny procesy a divize firmy. Vlakovou lodí inovací bude značka Mototechna, která bude testovací laboratoří pro celou skupinu,“ uvedla Karolína Topolová.
 
Inovace v Mototechně
Inovace se zaměří především na Mototechnu, protože zde se týkají nejrychleji rostoucího segmentu na trhu ojetých vozů, tedy automobilů ve věku kolem tří let. Mezi nové inovační projekty bude v Mototechně patřit produkt Try & Buy, tj. možnost dlouhodobého pronajmutí vozu z Mototechny před jeho koupí.
 
„Všichni určitě známe ten pocit, kdy si nejsme jistí výběrem vozu, nevíme, jestli nám bude uživatelsky, ergonomicky či technicky vyhovovat. Možností pronájmu a používání vozu na zkoušku tato rizika eliminujeme. Cenu nájmu navíc při následné koupi auta odečteme, takže zákazník nic nepřeplatí. Koupi si samozřejmě může i rozmyslet a vůz po testování vrátit,“ vysvětlil poradce pro značku Mototechna Stanislav Gálik.
 
Mototechna od ledna 2018 nabídne operativní leasing na zánovní vozy do dvou let stáří a do konce letošního roku spustí online prodej aut ze své nabídky. Mototechna již také dokončila projekt digitalizace zadávání vozidel do systému při výkupu, což tento proces značně zrychlilo.