name | autoweek.cz

Audi allroad shooting brake: TT v podobě crossoveru

Audi allroad shooting brake: TT v podobě crossoveru

15.01.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dvoumístný crossover Audi allroad shooting brake se představil na autosalonu v Detroitu. Používá hybridní pohon e-tron quattro. Jde o crossover podobného ražení jako malý sportovní model TT, z něhož převzal i tzv. virtuální kokpit.

Kompaktní dvoudveřový koncept Audi allroad shooting spojuje designové prvky budoucích sportovních vozů Audi s  koncepcí Audi allroad a pojetím karoserie Shooting Brake. Budoucí řešení pro sériovou výrobu ukazuje také koncept ovládání.

Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Typickými stylistickými prvky vozů allroad a hliníkovými ochrannými kryty spodní části vozu se zdůrazňuje terénní charakter konceptu.

Pro cestující vpředu jsou připravena štíhlá sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy. Přístup k zadním sedadlům usnadňuje funkce Easy Entry. Sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha.

Uvnitř najdeme Virtual Cockpit představený před pár dny na veletrhu CES jako budoucí interiér třetí generace modelu TT. Ovládací prvky se vysunou, jakmile se k nim přiblíží ruka. Středová konzole se posouvá společně se sedadlem, aby ovládací prvky zůstaly v optimálním dosahu řidiče, který si může celkové nastavení včetně páky voliče převodovky e-S tronic a nově navrženého terminálu ovládacího systému MMI, detailně upravit podle svých představ.

Hybridní pohon typu Plug-in s možností vnějšího dobíjení akumulátoru kombinuje motor 2,0 TFSI s výkonem 215 kW (292 k) a točivým momentem 380 N.m. Ten je spojkou oddělen od kompaktního elektromotoru, jenž poskytuje 40 kW a 270 N.m. Elektromotor je integrován do šestirychlostní dvouspojkové převodovky e-S tronic, která přenáší hnací moment na přední kola. Zadní nápravu pohání samostatný elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 270 N.m.

Do rychlosti 130 km/h zajišťuje pohon vozidla zadní elektromotor. Kromě toho spolupracuje s motory na přední nápravě, pokud je potřeba pohon všech kol. Před zadní nápravou je uložen akumulátor Li-Ion s kapacitou 8,8 kWh postačující pro ujetí 50 km na čistě elektrický pohon.

Hybridní pohon e-tron quattro poskytuje nejvyšší celkový výkon 300 kW (408 k) a maximální točivý moment 650 N.m.  Kompaktní crossover spotřebuje podle normy EHK 1,9 l/100 km (emise CO2: 45 g/km). Celkový dojezd činí až 820 km.

Audi allroad shooting brake má při rozvoru 251 cm délku 420 cm a výšku 141 cm. Pohotovostní hmotnost je cca 1600 kg.