name | autoweek.cz

Auto Palace myslí na budoucnost

Auto Palace myslí na budoucnost

04.12.2017 | Ivana Rybecká | Aktuality

Společnost Auto Palace se řadí se mezi trojici největších prodejních organizací v rámci obchodu s automobily v České republice. S novým vedením je připravena čelit přicházejícím proměnám trhu. Pro rok 2018 připravuje jako novinku flotilový carsharing elektromobilů.
Společnost Auto Palace je součástí mezinárodní skupiny AutoBinck. Ta má centrálu v Nizozemí a působí v osmi zemích EU. Založena byla už před 110 lety - v roce 1907. V současné době se s ročním obratem 1,2 miliardy eur a 50 pobočkami řadí mezi 20 největších obchodních organizací v Evropě v oblasti obchodu s motorovými vozidly.
 
Auto Palace Group v ČR
V České republice je Auto Palace Group působí od roku 1991 a je jednou ze tří největších prodejních organizací na automobilovém trhu České republiky. Celkem má 600 zaměstnanců v ČR a na Slovensku.
 
Auto Palace Group má dvě prodejní centra v Praze (na Spořilově a v Nových Butovicích), jedno v Brně a další dvě v Bratislavě. Skupina nabízí nejvíc značek na českém trhu, přičemž je největším prodejcem v ČR pro značky Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi, druhým největším pro Volvo Cars, třetím pro Opel a patří k největším i pro Peugeot a Škodu. Na Slovensku je navíc jedničkou pro BMW a Mini. Součástí skupiny je i dovozní organizace M Motors pro značku Mitsubishi.
 
Za prvních 10 měsíců letošního roku Auto Palace Group ČR prodala 9084 nových vozů (letošní celoroční cíl je 11 000 vozů) a 2478 ojetých (cíl pro rok 2017 je 3000 vozů). To sice bylo o 5,9 % méně proti předchozímu roku u nových aut a o 5,8 % víc u ojetých. Navíc zobchodovala 239 339 servisních hodin (+3,6 %) a v retailu dosáhla obrat 5,05 miliardy Kč (+3,3 % proti roku 2016).
 
Auto Palace těží z konceptu „vše pod jednou střechou“, když zákazníci na jediném místě najdou nejen prodej a servis nových vozů a fleetový prodej, ale i nabídku financování a pojištění, prodej i výkup ojetých vozů Auto Point a autopůjčovnu Rent Point. Skupina se zaměřuje na kvalitu služeb a procesů a rozsáhle investuje do moderních technologií. Za zmínku proto stojí velmi úspěšná inovace - prodej luxusnějších ojetých vozů pod značkou Auto Point Premium.
 
Nové vedení
V posledních týdnech skupina prošlo významnými personálními změnami ve vedení. Generálním ředitelem pro distribuci a retail v České republice a na Slovensku se stal Martin Saitz a generálním ředitelem M Motors byl jmenován Kamil Šilhavý.
 
Martin Saitz působil na různých manažerských funkcích pro značky Volvo, Škoda, BMW a Hyundai, mj. jako generální ředitel BMW Group Česká republika a Hyundai Motor Slovakia. Kamil Šilhavý dosud zastával pozici Obchodního a marketingového ředitele. Do této funkce byl jmenován Vladimír Hejna, který doposud působil v  marketingovém oddělení M Motors CZ. K personálním změnám došlo i v oblasti komunikace.
 
Strategie: připravovat se na nové možnosti
Strategie skupiny Auto Palace vychází z jejího silného postavení v oblasti prodeje a současně se bude do budoucna zaměřovat i na nastupující nové oblasti, tedy elektromobilitu, sdílenou mobilitu, digitalizaci a on-line komunikace a autonomní vozidla. Přicházející inovace je proto potřeba vnímat jako příležitost a nikoliv nebezpečí. Odpovědí na tyto trendy musí být postupná inovace současného byznysu i nové obchodní modely, protože je jasné, že jen ten, kdo nejrychleji zareaguje, tak přežije. Přitom bude těžit ze zázemí silného zahraničního vlastníka. Prioritou nicméně zůstanou i nadále investice do zákaznických služeb a servisu.
 
Podle některých studií se v roce 2030 ujede 95 % vzdálenosti sdílenými autonomními automobily, takže zanikne individuální vlastnictví aut, ale podle jiných to bude nejvýš 20 - 30 % a individuální vlastnictví automobilů bude i nadále existovat. Prognóza tedy není jednoznačná, ale už nyní se Auto Palace Group připravuje přijímat změny, které přijdou, připravit se na ně a využít je.
 
Čtyři hlavní oblasti rozvojových a inovačních projektů jsou: nové obchodní modely (carsharing, on-demand služby, centra elektromobility, digitální prodej atd.), rozšiřování současných aktivit (nové importy a dealerství, především značky s potenciálem pro budoucnost a inovativními řešeními), rozvoj schopností organizace a inovace procesů (analytika a práce s daty, digitalizace a automatizace procesů). Skupina AutoBinck rovněž investuje do vlastních i externích start-upů.
 
Flotilový carsharing - novinka pro rok 2018
Novinkou pro rok 2018 je flotilový carsharing. Skupina Auto Palace ve spolupráce s energetickou společností Innogy bude testovat možnosti sdílení elektromobilů. Bude k tomu mít k dispozici vlastní flotilu (na rozdíl od peer-to-peer konceptu). Pilotní fáze projektu odstartuje v první polovině roku 2018 v Praze se zaměřením jak na společnosti, tak jednotlivce v širším centru Prahy (a posléze i dalších měst). Cílem je stát se v tomto oboru vedoucím hráčem především v regionu střední a východní Evropy.
 
M Motors čeká na Eclipse Cross
Velkou proměnou prochází automobilka Mitsubishi. Ta se jako součást Aliance Renault Nissan bude do budoucna orientovat poněkud jinak než dosud. „To, co je za námi, to není důležité, nyní se dívejme dopředu. Pro nás jsou auta novými hvězdami,“ říká k tomu nový šéf dovozní organizace M Motors Kamil Šilhavý.
 
Tou první, která ale hodně naznačí budoucí vývoj, bude kompaktní SUV (rozvorem náprav 2670 mm) Mitsubishi Eclipse Cross, které přijde do prodeje už 15. ledna 2018. Motory v nabídce by měly být zážehový 1,5 MiVEC Turbo/120 kW (163 k), kombinovaný se šestirychlostní převodovkou a pohonem předních kol, a turbodiesel 2,2 DiD/110 kW (150 k) s převodovkou CVT a pohonem  4x4.