name | autoweek.cz

auto-plus se mění na Das WeltAuto

auto-plus se mění na Das WeltAuto

22.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Program prodeje kvalitních ojetých vozů společnosti Import Volkswagen Group auto-plus má za sebou mimořádně úspěšný rok. Letos jej čeká proměna na celosvětově používanou značku Das WeltAuto.

Program prodeje ojetých vozů auto-plus se po deseti letech velmi úspěšné existence stane součástí celosvětového programu Das WeltAuto, který je součástí ambiciózní rozvojové strategie koncernu Volkswagen. Za deset let existence bylo přes značku auto-plus prodáno 124 460 ojetých vozů.

Program auto-plus, který zahrnuje 40 kvalifikovaných autorizovaných prodejců vozů Volkswagen osobní vozy, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy v České republice, má za sebou obchodně velmi úspěšný rok. Během roku 2011 bylo v její prodejní síti prodáno 12 420 kvalitních ojetých vozů, což znamenalo meziroční nárůst ve výši 12,1 %. Během loňského roku inovované webové stránky www.auto-plus.cz zájemcům o ojeté vozy nabídly snadnější a přesnější vyhledávání, což se odrazilo také v růstu návštěvnosti na téměř 3 560 000 unikátních návštěvníků, což bylo o 13,7 % víc než ve stejném období uplynulého roku.

"Po deseti letech úspěšného budování značky auto-plus uzrál čas pro velkou změnu," říká Roman Filip, vedoucí oddělení auto-plus společnosti Import Volkswagen Group. "Našim zákazníkům hodláme nabízet ještě kvalitnější služby spojené s prodejem a výkupem ojetých vozů a zároveň chceme, aby naši zákazníci nevnímali z hlediska přístupu prodejců a poskytovaných služeb žádný rozdíl v tom, jestli si kupují nový nebo ojetý automobil. Aby tato změna směřující k posunutí českého trhu s ojetými vozy na světovou úroveň byla i navenek dostatečně zřetelná, rozhodli jsme se nově koncipovanou prodejní síť zastřešit celokoncernovou značkou pro prodej kvalitních ojetých vozů Das WeltAuto."

V průběhu prvního pololetí letošního roku kompletní síť prodejců ojetých vozů, kteří doposud vystupovali pod známou značkou auto-plus, postupně přejde k celosvětově používanému označení Das WeltAuto.

Středem pozornosti i nadále zůstane zákazník, který se díky speciálně kvalifikovanému personálu může těšit na ještě lepší služby. Přechod ke koncernová značce pro prodej ojetých vozů s celosvětovou působností bude doprovázen zavedením ještě propracovanějších standardů prodeje ojetých vozů, které nemají na českém trhu obdoby. Cílem změny je povýšit kvalitu prodeje ojetých vozů na úroveň srovnatelnou s prodejem nových automobilů.

Mezi novinky patří standardně poskytovaná roční záruka na ojetý vůz, záruka mobility pro odpovídající vozy a možnost výměny vozu v případě nespokojenosti při splnění stanovených podmínek. Využívání těchto standardů vede k tomu, že je vyšší hodnota u prověřených ojetých aut než u vozů, u nichž hrozí zfalšování údajů.

První krok v rámci nastávajících změn ve směřování programu auto-plus byl učiněn již v listopadu 2011, kdy byly propojeny databáze programů auto-plus a ŠkodaPlus. V důsledku toho výrazně narostl počet vozů v nabídce auto-plus. V listopadu 2011 už měli zákazníci na výběr ze 2777 vozů a na konci roku to bylo 2922 vozů. Z toho 49 % splňovalo nejvyšší nároky na kvalitu auto-plus, jednalo se o vozy mladší pěti let s maximálně 150 000 ujetými kilometry a prokazatelnou servisní historií. V případě vozů značek Volkswagen osobní vozy, Audi a Seat a Volkswagen Užitkové vozy bylo pečetí kvality auto-plus označeno přes 70 % nabízených vozů.

Nová značka Das WeltAuto k tomu přidá komplexní nabídku zákaznických služeb, která zahrnuje garanci uváděného stavu kilometrů a původu vozu, záruku na 12/24 měsíců (standardně 12 měsíců u vozů do 5 let/150 000 km s ověřeným technickým stavem), garanci technického stavu vozidla, transparentní oceňování a výkup ojetých vozů, výhodné financování od společnosti ŠkoFIN, širokou nabídku pojištění, předváděcí jízdu, technickou přípravu vozu před prodejem srovnatelnou s předprodejním servisem u nových vozů, záruku mobility na koncernové vozy dodržující předepsané servisní intervaly výrobcem, výměnu vozu (do tří dnů při max. ujetí 500 km) a individuální úpravy vozu a autorizovaný servis s dodáním vhodného příslušenství a originálních dílů podle přání zákazníka. Zásadou je vždy uvádět konečnou cenu platnou při platbě za hotové aby nedocházelo k matení zákazníka. Velmi se osvědčil servisní poukaz od ŠkoFinu ve výši 4000 Kč na první návštěvu servisu. To je motivací k tomu, aby zákazník nepřerušil servisní historii vozu, což je důležité pro další prodej.

Vedoucí programu auto-plus, resp. Das WeltAuto Roman Filip nám nabídl i výhled na vývoj obchodu s ojetými vozy v roce 2012. Je mnohem optimističtější, než v případě prodeje nových vozů: "V roce 2011 nastalo oživení trhu ojetých aut doprovázené rozšířením nabídky u prodejců. Ze strany zákazníků byl větší zájem o kvalitnější vozy. Dokladem toho je zvýšení zájmu o ojeté vozy značky Audi. Roste i zájem o obchodování s ojetými vozy ze strany importérů. Proto pro rok 2012 očekáváme navzdory nepříznivým ekonomickým prognózám pozitivní vývoj. Vyplývá to i z příznivých reakcí, které jsme zaznamenali na straně prodejců i zákazníků. Financování nákupu ojetých aut se stává dostupnější a lidé mají větší úspory pro nákup aut. Velké společnosti i státní organizace chtějí nakupovat nová auta, takže bude k dispozici více kvalitních a prověřených ojetých vozů s pravidelným servisem u autorizovaných servisů. Tyto vozy proto budou pro kupující velmi araktivní navzdory tomu, že mají více najetých kilometrů."