name | autoweek.cz

AutoBest 2016 - prezentace finalistů

AutoBest 2016 - prezentace finalistů

28.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Před testováním finalistů ankety AutoBest 2016 v centru NAVAK představitelé jednotlivých výrobců představují své vozy z především hlediska kritérií posuzovaných v rámci komplexního hodnocení. Finalisty evropské ankety AutoBest 2016 byly zvoleny vozy Fiat Tipo, Honda HR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-3 a Opel Astra.
Pět vybraných automobilů v rámci celoevropské ankety AutoBest 2016 soupeří o nový titul Best Buy Car of Europe 2016, tedy o ocenění jako automobil, který představuje pro běžného motoristu nejlepší koupi v Evropě pro rok 2016.

Při tiskové konferenci, konané v předvečer autosalonu IAA ve Frankfurtské burze, organizace AutoBest oznámila své rozšíření z 15 na 26 zemí. Všech 11 nových členů poroty jsou špičkoví motorističtí novináři, respektovaní ve svých zemích, odborníci na automobily schopní dokonale sledovat vývojové trendy. Organizace AutoBest se i nadále drží filosofie s jedním reprezentantem z každé země.

Noví členové reprezentují Belgii, Francii, Irsko, Itálii, Nizozemsko, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Španělsko, Švédsko a Velkou Británii. Doplňují stávajících 15 členů, zastupujících Bulharsko, Českou republiku, Chorvatsko, Kypr, Maďarsko, Makedonii, Polsko, Rumunsko, Rusko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Turecko a Ukrajinu.

AutoBest letos poprvé uvedla nové logo European AutoBest 2016 Finalist. Všech pět finalistů může toto logo používat ve své komunikaci a propagačních kampaních až do vyhlášení vítěze AutoBest 2016. „Tento nový krok v naší strategii je jasným znamením evropského rozměru poroty,“ vysvětluje zakladatel a předseda organizace AutoBest Dan Vardie.

Už tradičně se před svým rozhodováním porotci AutoBest sešli na nádherném zkušebním areálu NAVAK u Bělehradu v Srbsku, aby si zde vyzkoušeli všechny vozy, které postoupily do finále. Důležité podklady porotci získávají ještě před zahájením testovacích jízd při prezentaci, při níž představitelé jednotlivých výrobců představují své vozy z především hlediska kritérií posuzovaných v rámci komplexního hodnocení.

V pětici finalistů jsou hned tři zástupci značek, které už dvakrát titul AutoBest získaly - Fiat (2003 Panda a 2008 Linea), Hyundai (2012 Elantra a 2014 i10) a Opel (se dvěma generacemi Corsy - 2006 a 2015), které doplňují dva úplní nováčci mezi finalisty Honda a Mazda.
 
Fiat Tipo
Šéf Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku Luca Napolitano s pomocí vedoucí komunikace Marie Conti při představení nového Tipa kladli důraz na praktičnost a příznivou cenu s ohledem na technickou úroveň a výbavu tohoto vozu, který ale v žádném případě nechce být laciným (mohu garantovat, že základní cena učiní tento vůz mimořádně přitažlivým i pro kupující v České republice).
 
Silnou stránkou Fiatu Tipo by měly být i nízké celkové provozní náklady. Prostornost novinky předvedla pětice představitelů Fiatu názorně tím, že bez nejmenších problémů do vozu usedla. Zajímavé na novém Fiatu je, že přichází nejprve jako sedan. Až na jaře se představí také hatchback a kombi. Neméně zajímavé je, že Tipo vznikalo nejprve právě jako sedan a až z něho byly odvozeny další dvě verze (mohu prozradit, že jsou neméně atraktivní a zdařilé jako sedan).
 
Honda HR-V
Konzultant Hondy Kotaro Yamamoto v sobě nezapřel technika, když ve svém vystoupení zdůraznil především technické přednosti nové generace crossoveru HR-V, který v sobě spojuje přednosti kupé, minivanu a samozřejmě SUV. Nezvyklé na nové generaci HR-V je naprostá absence jakéhokoliv spojovacího prvku v designu s velmi úspěšnými předchozími generacemi.
 
Silnými stránkami Hondy samozřejmě jsou vysoce efektivně pracující pohonné jednotky a variabilní interiér těžící ze systému sedadel Magic Seats. Zajímavé je, že na základě analýzy poptávky na evropském trhu Honda u HR-V nenabízí pohon všech kol ani hybridní pohon. Model HR-V je skutečně globálním projektem, takže se tento vůz vyrábí (nikoliv jen montuje) na 11 místech světa. Do Evropy se dováží z Mexika.
 
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson představil šéf PR značky pro Evropu David Fitzpatrick společně s Markem Brinkamnnem zdůraznili zejména atraktivnost designu a bezpečnost nového modelu Tucson, který po epizodě s označením iX35 opět přechází na globální označení. Tento zástupce také českého automobilového průmyslu (pro Evropu se vyrábí v Nošovicích) přichází s evropským designem navrženým pod dohledem Petera Schreyera.
 
Třetí generace kompaktního SUV značky Hyundai těží ze zkušeností získaných z úspěšného působení značky v nejrychleji rostoucím segmentu evropského trhu. Jeho silnou stránkou je také mimořádně bohatá nabídka mnoha elektronických asistenčních systémů.
 
Mazda CX-3
Zástupce Mazdy Velko Velkovski u zcela nového modelu CX-3 vyzdvihl především jeho působení na emoce a radost z řízení tohoto vozu. Jde o auto, u něhož jsou technická úroveň a design v dokonalé harmonii. Mazda přitom netají svou snahu odlišit se už na první pohled od všech ostatních značek. Nejde přitom jen o vzhled, ale i technická řešení, shrnutá pod komplex označovaný jako SkyActive.
 
Mazda proto často volí technicky vyspělejší řešení, i když je dražší. To platí například i o nabídce pohonu všech kol Pro-Active AWD, která v tomto segmentu není zákazníky moc vyhledávaná, nebo systém rekuperace energie při brzdění i-Eloop, využívající nabíjení kondenzátorů.
 
Opel Astra
Šéf komunikace značky Opel Peter Voss, jehož doprovázel donedávna mluvčí Škoda Auto Bernd Abel, připustil, že postavení nové Astry je vzhledem k loňskému vítězství Corsy složité. Zdůraznil ale, že argumentů pro je mnohem víc.
 
Technickou stránku vozu posléze detailně přiblížili marketingový šéf Pedro Lazarino a šéf vývoje kompaktních vozů Bernd Justen. Kromě vysoké technické úrovně zdůraznili zejména výrazně snížené celkové provozní náklady dosažené mj. snížením servisních nákladů o 30-40 % a vyšší zůstatkovou cenou o 10,9 %. Také připomněli snahu značky Opel přiblížit se s novou Astrou po všech stránkách tomu, co nabízejí u svých vozů prémiové značky. O správnosti této cesty svědčí i mimořádně velký zájem kupujících o tento vůz, přičemž pětina z nich překvapivě volí motor 1,0 Turbo.