name | autoweek.cz

BMW mění strategii pro zdroje

BMW mění strategii pro zdroje

25.10.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BMW Group mění strategii nákupu surovin pro elektromobily. V případě důležitých materiálů, jako jsou lithium a kobalt, musí z dodavatelského řetězce zmizet všichni zprostředkovatelé.
„Restrukturalizovali jsme naše dodavatelské řetězce a od roku 2020 budeme kupovat kobalt a lithium přímo,“ prohlásil hlavní nákupní ředitel BMW Group Andreas Wendt pro magazín Generace E. Společnost BMW dosud nakupuje suroviny nepřímo prostřednictvím dodavatelů. Podle Wendta chce BMW tímto způsobem dosáhnout průhlednosti původu surovin. BMW chce do roku 2021 prodat víc než milion elektrifikovaných vozů a v Číně do roku 2030 prodávat přes 50 % vozů s elektrickým pohonem.
 
BMW se také drží svého plánu, že už nebude kupovat kobalt z Konga, ale z Austrálie a Maroka. I tady by mělo jít o přímý nákup. „Dodržování lidských práv je naší nejvyšší prioritou,“ uvedla správní rada společnosti BMW. Je známo, že při těžbě kobaltu v konžské Katanze se ve velkém využívá práce malých dětí. Právě z Katangy pochází drtivá většina kobaltu, který je základní surovinou pro výrobu Li-Ion akumulátorů používaných nejen v elektromobilech, ale i ve všech mobilních telefonech, počítačích a elektrickém nářadí.
 
Podle Wendta je zabezpečení dodávek zaručeno navzdory novým strukturám zásobování. „Naše smlouvy o dodávkách zaručují zabezpečení dodávek do roku 2025 a dále,“ uvedl člen představenstva odpovědný za nákup. BMW Group proto spolupracuje s velkou společností - provozovatelem australského dolu Murrin Murrin, ze kterého má v budoucnu pocházet kobalt, je těžební gigant Glencore.
 
BMW se však s Kongem nerozloučí úplně. Společně se společnostmi BASF, Samsung SDI a Samsung Electronics se nadále angažuje v pilotním projektu udržitelné těžby kobaltu v Konžské demokratické republice. Konkrétně je třeba podporovat zde těžbu v malých provozech za humánních pracovních podmínek.