name | autoweek.cz

Bosch Group zvýšila tržby i zisk

Bosch Group zvýšila tržby i zisk

03.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Předběžné hospodářské výsledky za rok 2014: Bosch Group dosáhla rychlé tempo růstu a celosvětový úspěch díky inovacím. Tržby vyšší než se očekávalo - růst o 6,2 % na 48,9 miliard eur, zisk vzrostl témě o jednu desetinu na 6,1 %.

Podle předběžných výsledků zvýšila Bosch Group v roce 2014 své tržby o 6,2 % na 48,9 miliardy eur. Po očištění o vliv směnného kurzu vzrostly tržby o 7,4 %. Výši tržeb negativně ovlivnil směnný kurz a to téměř ve výši 500 milionů eur.

 

V roce 2014 společnost Bosch zaznamenala také zvýšení zisku. Podle předběžných výsledků dosáhl zisk před úroky a zdaněním téměř 3 miliardy eur, což odpovídá ziskovosti 6,1 %. Zhruba o 1 % vyšší než za rok 2013 po očištění od jednorázových a mimořádných jevů.

 

„Navzdory náročným ekonomickým podmínkám jsme dokázali splnit své obchodní cíle,“ řekl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. „Naše inovační strategie se vyplácí. Náš obchodní úspěch za poslední rok je toho důkazem. V roce 2014 jsme v mnoha oblastech zlepšili svoji konkurenceschopnost a postavení na trhu.“

 

Mimoto převzetí společnosti BSH Hausgeräte GmbH a plánované kompletní převzetí společnosti ZF Lenksysteme GmbH umožní společnosti Bosch posílit její postavení ve dvou rostoucích oblastech chytrých domovů (smart homes) a automatizované jízdy.

 

Výrazného růstu tržeb v roce 2014 dosáhla podle předběžných výsledků obchodní oblast Mobility Solutions (dříve Automobilová technika). Díky svému bohatému portfoliu komponent, systémů a služeb rostla dvakrát rychleji než trh. Hlavní podíl na růstu měly systémy přímého vstřikování pro zážehové motory a vysokotlaké vstřikovací systémy pro vznětové motory spolu se zobrazovacími a infotainmentovými systémy.

 

K 31. prosinci 2014 Bosch Group zaměstnávala na celém světě 290 000 lidí, což je o 9100 více jak v předcházejícím roce. Většina nových zaměstnanců byla přijata v Asii a ve střední a východní Evropě.

 

Podle nejnovějších prognóz Bosch očekává v roce 2015 ekonomický růst pouze mírný. Prognózy předpovídají růst světové ekonomiky ve výši 2,7 %. Navzdory tomu Bosch Group očekává v roce 2015 další růst svých tržeb i zvýšení zisku.

 

V nadcházejících letech se chce Bosch Group chopit obchodních příležitostí, které budou spojeny s konektivitou, automatizací, elektrifikací, energetickou účinností i s rozvíjejícími se trhy. Především to platí pro obchodní oblast Automobilová technika, která byla na začátku roku přejmenována na Mobility Solutions. Bosch se vidí jako dodavatele řešení pro mobilitu budoucnosti, která bude automatizovaná, propojená a elektrifikovaná. Půjde o komponenty, systémy, softwarové řešení i služby.

 

Bosch má v klíčových oblastech obsáhlé zkušenosti. Díky nim mám mnohem lepší výchozí pozici pro vývoj inovačních řešení v oblasti mobility než téměř jakákoliv jiná společnost. Mezi taková řešení patří softwarové obchodní modely a služby jakou je například správa vozového parku. Se svými partnery již Bosch správu vozového parku testoval na německých silnicích. Informace vysílané vozidly jsou analyzovány a zpracovávány podle potřeb zákazníka. Díky tomu mohou zákazníci, mezi něž patří například pojišťovny nebo leasingové společnosti, efektivněji naplánovat údržbu či opravu a prodloužit tak provozuschopnost vozidla.

 

Mezi další nové obchodní modely patří koncepty z oblasti mobility, které umožní uživateli zvolit ten správný způsob dopravy na základě situace. Například půjde o kombinaci spolujízdy, hromadné dopravy a taxi.

 

"Konektivita nabízí nespočet příležitostí nejen pro Bosch Group, ale také pro Německo a celou Evropu. Aby konektivita byla v Evropě prostředkem úspěšného podnikání, je nutné vytvořit jednotný digitální trh. Skutečnost, že evropský hospodářský prostor je rozdělený různými pravidly a nařízeními pro data a ochranu spotřebitele, brání evropským společnostem dosáhnout podobných úspěchů, jakých dosahuje konkurence ve Spojených státech či Číně. Jakmile jsou všichni účastníci trhu vázáni jednotným závazným právním rámcem pro ochranu údajů, mohou společnosti i spotřebitelé požívat právní ochrany a jistoty,“ řekl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch.

 

Poukázal na to, že zatímco Spojené státy nabízejí pro nápady vycházející ze Sillicon Valley jeden obrovský trh, z Evropy současné řešení ochrany dat dělá 28 oddělených trhů místo jednoho. Proto vyzval k urychlenému dokončení evropského obecného nařízení o ochraně osobních údajů.