name | autoweek.cz

BYD dodá první elektromobily do Evropy v lednu 2021

BYD dodá první elektromobily do Evropy v lednu 2021

15.07.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BYD Automobile je jedním z největších výrobců elektrických automobilů na světě. O vstupu této čínské automobilky na evropské trhy se mluví už mnoho let. Nyní byl specifikován časový rozvrh expanze, která začne v lednu v Norsku.
Čínská společnost BYD Automobile v květnu oznámila, že se svými nejnovějšími elektrickými vozidly expanduje do Evropy. BYD Automobile je součástí čínského průmyslového gigantu, který je mj. jedním z největších výrobců akumulátorů na světě. Jeho největším akcionářem (24,6 %) je americká investiční společnost Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffeta.
 
Společnost BYD Automobile podniká v Norsku zkušební jízdy se dvěma modely osobních automobilů a v plánu jsou i zkoušky dodávkových a nákladních vozidel. Prvním z nich je střední SUV Tang EV a dalším prémiový sedan Han EV. BYD potvrdil, že plánuje „širší expanzi“ v Evropě. „Evropa se začíná zotavovat z pandemie viru a my jsme optimističtí ohledně budoucnosti v Norsku i v celé Evropě. Budeme prosazovat životaschopnou strategii propagace značky BYD,“ řekl k tomu generální ředitel BYD Europe Isbrand Ho.
 
Tang EV, který by měl být v Norsku nabídnut jako první, se bude od listopadu vyrábět také v evropské verzi a první dodávky jsou naplánované na leden 2021. Tang, dlouhý 487 cm se vyrábí s plug-in hybridním i plně elektrickým pohonem, ale i se spalovacím motorem. Evropským zákazníkům se bude nabízet výhradně plně elektrická verze, která má pohon všech kol a dojezd 520 km v souladu s normou NEDC. Sedan Han EV má údajně dojezd 605 km.
 
Společnost BYD oznámila, že stejně jako Han EV, který bude následovat později, bude Tang EV vybaven také nedávno představeným novým typem akumulátoru Blade Battery, který je údajně bezpečnější než stávající a navzdory své jednodušší konstrukci umožňuje delší dojezd.
 
Norský partner RSA odpovídá za prodej, servis a dodávky náhradních dílů. Kromě Tang EV a Han EV oba partneři předpokládají uvedení různých užitkových vozidel s akumulátory, včetně skříňové dodávky, distribučních nákladních vozidel 7,5 a 19 tun a návěsu s elektrickým pohonem. Zatím není jasné kdy BYD zahájí prodej těchto vozidel také v dalších evropských zemích.