name | autoweek.cz

Chevrolet Captiva s novým výrazem

Chevrolet Captiva s novým výrazem

29.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Čtyři nové motory, nové převodovky, nové prvky výbavy ale především agresivnější výraz v novém stylu značky Chevrolet a celkově sportovnější pojetí charakterizují model Captiva nabízený v pěti- i sedmimístné podobě s pohonem předních nebo všech kol.

V Evropě se od konce roku 2006 prodalo přibližně 120 000 vozů Chevrolet Captiva. Vysoká prodejní čísla Captiva zaznamenala především v Itálii, Španělsku, Turecku, Francii a Velké Británii. Kompaktní SUV Chevrolet Captiva má v modernizované podobě pro modelový rok 2011 sportovnější, mnohem sebevědomější podobu.

„Když v roce 2006 přišla na trh původní Captiva, byl to pro značku zlomový moment, jasný signál, že Chevrolet se chce stát důležitým hráčem na velmi náročném evropském trhu. Během čtyř let Captiva přinesla značce Chevrolet mnoho nových zákazníků díky svému designu, kvalitě a výborné přizpůsobivosti,“ říká Wayne Brannon, president a výkonný ředitel Chevrolet Europe a dodává: „Nový model je nanejvýš současným automobilem, vytvořeným pro rodiny a jejich každodenní potřeby, ale také pro ty, kteří chtějí vyrazit do přírody za trochou dobrodružství. Pro mnohé je rozšířením jejich životního stylu. Nová Captiva také zosobňuje značku Chevrolet v překračování sociálního statusu či profese. Myslíme si, že osloví lidi s nejrůznějšími způsoby života.“
Při pohledu zepředu nová Captiva zaujme nově tvarovanou kapotou a především zvětšenou čelní mřížkou s pro Chevrolet nyní už typickým tvarem. Nové jsou i světlomety a LED směrovky integrované do venkovních zpětných zrcátek. Nově tvarované oblouky blatníků vytvářejí prostor i pro kola s rozměry 17\" a 19\".
Vicepresident GM pro design Taewan Kim, zodpovědný za projekt Captivy, změny vysvětluje: „Klíčovou ingrediencí nového designu Captivy je přesvědčivost. Změny, které jsme vykonali na předním profilu, dodávají Captivě ještě atletičtější postoj a celkově výrazný charakter. Nechtěli jsme ztratit nic z ducha původního modelu, ale současně jsme chtěli dodat vozu silnější a sofistikovanější dojem. Captiva je působivá, ale není příliš velká. Vypadá schopně, ale také kompaktně.“

Největší změny se ale odehrály pod novou kapotou Captivy. K dispozici totiž jsou hned čtyři nové motory kombinované s novými převodovkami.
Motory přinášejí pro Captivu mnoho novinek, např. variabilní časování ventilů VVT u zážehového motoru Ecotec 2,4 l DOHC. Od poloviny roku 2011 bude k dispozici i nový zážehový Ecotec V6 3,0 l poprvé u Captivy s přímým vstřikováním benzinu v kombinaci s variabilním časováním rozvodu.  
Turbodiesel VCDi 2,2 l je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Obě mají rozvod DOHC, přímé vstřikování nafty Common rail turbo a přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií VGT a s mezichladičem.
Nová šestirychlostní samočinná převodovka má funkci DSC (Driver Shift Control) pro volbu rychlostních stupňů. Převodovka byla navržena s velkým přesahem převodových poměrů aby se dosáhlo rovnováhy mezi výkonností a hospodárností.
Řízení je s elektrickým posilovačem s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Captiva je už ve standardní výbavě vybavena systémy Electronic Stability Control (ESC), Traction Control System (TCS) a Braking Assist System (BAS). Poprvé je v Captivě k dispozici Hill Start Assist (HAS).
Kromě pohonu předních kol je v nabídce i systém aktivního pohonu všech kol, který za normálních okolností pohání jen přední kola. Pohon všech kol se automaticky aktivuje prostřednictvím elektronické spojky když je potřeba zlepšit záběrové schopnosti. Pak se točivý moment rozděluje až do poměru 50:50 %. Systém pohonu všech kol je plně integrovaný do systémů ABS a ECS.
Vylepšený interiér přináší nové povrchové materiály, dodávajících vozu hodnotnější vzhled. Designéři také převzali některé prvky už ověřené v jiných modelech Chevrolet, např. ledově modré podsvícení a obklopující tvar přístrojové desky, který plynule přechází do dveří řidiče a spolujezdce, vytvářejíc pro Chevrolet tak typický vzhled duálního kokpitu. Díky použití elektronické parkovací brzdy vznikl odkládací prostor ve středové konzoli.
Captiva je standardně vybavena šesti airbagy – duálními předními a bočními a hlavovými na zadních sedadlech. Audio systém nové Captivy nabízí možnost připojení AUX a Bluetooth s ovládáním na volantu ve standardní výbavě. Navigační systém se 7\" displejem je s integrovanou zpětnou parkovací kamerou.

Nová Captiva je dlouhá 4673 mm, široká 1868 mm a vysoká 1756 mm. Rozvor náprav je 2707 mm. Světlá výška je 171 mm. Průměr otáčení 11,87 m. Objem zavazadlového prostoru je 477 l, při sklopení druhé a třetí řady sedadel to je 1577 l (942 l po úroveň oken). Provozní hmotnost je 1843 kg, užitečná hmotnost 386 kg.

Akční cena začíná na 449 900 Kč za pětimístnou verzi LS 2,4 FWD.