name | autoweek.cz

Chevrolet úspěšný v jubilejním roce

Chevrolet úspěšný v jubilejním roce

22.07.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Chevrolet během prvních šesti měsíců letošního roku prodal ve 120 zemích po celém světě rekordních 2,35 milionu aut, což představuje meziroční nárůst o 286 499 vozů, tedy o 14 %. To je v roce, kdy si značka připomíná 100 let své existence, vynikající výsledek.

Základ úspěchu Chevroletu byl položen na pěti nejdůležitějších trzích. V prvním pololetí byl dosažen růst o 16 % v USA, kde Chevrolet už 9 měsíců dosahuje meziročního růstu, o 15 % v Číně, kde bylo dosaženo nového prodejního rekordu, o 54 % (!) v Rusku, kde je Chevrolet nejprodávanější zahraniční značkou vůbec, o 8 % v Kanadě, což je dvojnásobné tempo růstu než celého trhu, a o 0,4 % v Brazílii (zde byl prodejní výsledek ovlivněn mimořádně úspěšným prodejem v roce 2010, nicméně se jedná o historicky nejlepší prodejní výsledek).

Nového prodejního rekordu bylo dosaženo v řadě zemí, mj. v Argentině, Brazílii, Číně, Dánsku, Ekvádoru, Francii, Chile, Jižní Africe, Kolumbii a Turecku.

Velký podíl na zvyšování prodeje má úspěšné přijetí modelu Cruze, jenž s prodejem 330 000 vozů dosáhl zvýšení proti loňskému roku o 132 %. \"Úspěch Cruze ukazuje čeho je možné dosáhnout když nasloucháte svým zákazníkům a řidičům nabídnete v kompaktním autě více, než co očekávají. Cruze předefinoval tento segment ve světě a je na nejlepší cestě překonat milion zákazníků před koncem roku 2012,\" říká vicepresidentka GM pro globální vývoj produktů Mary Barraová a dodává: \"Proto jsme stejný postup s orientací na zákazníky použili u všech globálně prodávaných modelů včetně Orlanda, Colorada (malý pick-up), Malibu (středně velký sedan), Sparku a Avea/Sonicu.\"

Mini vůz Chevrolet Spark prodejem 100 000 kusů vykázal růst prodeje o 110 % proti předešlému roku, přičemž jeho nejúspěšnějšími trhy se staly Jižní Korea, Mexiko a Uzbekistán.

Ještě lépe se vede malému modelu Aveo. Nástup nové generace modelu Aveo/Sonic umožnil dosažení prodeje 150 000 kusů. Přitom v Koreji se začal prodávat až v březnu a na řadu významných trhů s velkým potenciálem nová generace teprve přichází.