name | autoweek.cz

Diess: „Éra klasických automobilek skončila!“

Diess: „Éra klasických automobilek skončila!“

17.01.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel VW AG Herbert Diess tvrdí, že automobilka by bez naléhavých reforem čelila stejnému nebezpečí jako Nokia. Proto se musí soustředit na své silné stránky, zaměřit se na elektromobily a propojená vozidla.
„Volkswagen potřebuje urychlit proměnu své činnosti, aby se nestal další společností Nokia, která ztratila dominanci na trhu mobilních zařízení ve prospěch společnosti Apple,“ uvedl šéf německé automobilky Volkswagen Herbert Diess v Berlíně při jednání představenstva VW AG.
 
Výrobce automobilů a nákladních vozidel s mnoha značkami hodlá zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard eur ze současných 91 miliard oživením svých aktiv, snížením nákladů a rozšířením činnosti o nové technologie, jako jsou propojená auta.
 
„Svět je v pohybu. Politicky a technologicky žijeme v neuvěřitelně dynamické době. Před námi je rozměr průmyslové revoluce a Volkswagen je uprostřed bouře vyvolané dvěma největšími transformačními procesy: změnou klimatu a souvisejícím tlakem na inovace přinášející jízdu bez emisí. Potřebujeme porozumět radikální povaze těchto změn a máme na to velmi málo času. Dává nám to přesně jeden pokus zajistit Volkswagen do budoucna,“ prohlásil Diess před vrcholnými manažery koncernu.
 
Automobilky zvyšují své investice do výzkumu a vývoje aby udržely krok s novými konkurenty z oblasti technologických společností. Ty usilují o výrobu aut s autonomním řízením v době, kdy evropské orgány zpřísnily emisní limity a nutí automobilky, aby zlikvidovaly výrobu spalovacích motorů a místo toho vyvinuly elektricky poháněná vozidla.
 
„Volkswagen přechází z výroby tradičních aut na výrobu autonomních a vzájemně propojených vozidel, což je krok, který vyžaduje snížení nákladů a zvýšení efektivity. Zásadní otázka zní: Jsme dostatečně rychlí? Pokud budeme pokračovat v současném tempu, pak to bude velmi obtížné,“ uvedl Diess.
 
„Éra klasických automobilek skončila,“ tvrdí Diess. „Volkswagen se musí zaměřit na vývoj softwaru a elektroniky, musí vyrábět řadu elektricky poháněných vozidel s akumulátory aby dokázal splnit přísné emisní limity. Je to pravděpodobně ten nejobtížnější úkol, před jakým kdy Volkswagen stál.“
 
Diess dodal, že automobilka chce splnit přísnější emisní cíle a zároveň udržet ziskovost: „Volkswagen musí snížit komplexnost své nabídky, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu.“
 
Společnost VW proto omezí investice do palivových článků, protože podle Diesse nebudou alespoň pro další desetiletí stejně konkurenceschopné jako elektrický pohon s akumulátory. VW rovněž sníží investice do své divize mobilních služeb MOIA. „Musíme snížit naši angažovanost a zacílit ji dokud nebudou vytvořeny předpoklady pro lepší ziskovost,“ konstatoval Diess.
 
„VW se také musí více zaměřit na ziskovost a méně hledět na objemy. Vezměte si příklad Bentleye a jeho 10 000 dodaných vozů. Bylo by to ještě působivější, kdybychom měli zisk vyšší než nulu. Abych byl zcela upřímný, tak bych dal přednost 5000 dodaným vozům s marží přes 20 %,“ řekl Diess.
 
„Aby Volkswagen zvládl tuto transformaci, musí se soustředit na své silné stránky a vzdát se všeho, co stojí v cestě zvyšování naší výkonnosti,“ tvrdí Diess.