name | autoweek.cz

Diess: „Největším problémem je změna klimatu“

Diess: „Největším problémem je změna klimatu“

06.11.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess chce doladit strategii rozvoje koncernu pro udržení směřování k elektromobilitě a autonomnímu řízení. Potřebné zeštíhlení modelové nabídky, provázené propouštěním, se má dotknout mnoha výrobních závodů.
Výrobce automobilů a nákladních vozidel, který kromě vlastní značky má ve svém majetku i Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat a Škodu ale i MAN a Scanii, připravuje na příští týden klíčové setkání vedoucích představitelů koncernu i jednotlivých značek, které rozhodne o budoucí strategii s ohledem na dlouhodobé trendy a jejich důsledky pro výrobu, investice a prodej.
 
Volkswagen především vyladí svou strategii pro udržení dynamiky investic do vývoje elektricky poháněných a autonomních automobilů ve snaze vyrovnat ušlé příjmy způsobené pandemií koronaviru. V rozhovoru pro televizi Bloomberg to uvedl generální ředitel společnosti Herbert Diess.
 
„Druhé přerušení výroby jako na jaře by bylo pro Volkswagen obtížně zvládnutelné. Další vývoj do značné míry závisí na tom, zda velké ekonomiky dostanou nemoc pod kontrolu a vyhnou se omezením, která by poškodila poptávku. Z dlouhodobého hlediska je nicméně změna klimatu největším problémem, jemuž lidstvo musí čelit,“ je přesvědčen Diess.
 
Herbert Diess dále uvedl, že se tržby na některých trzích začnou zotavovat na předkrizovou úroveň až v roce 2023 a dodal: „V našem plánu chybí několik milionů automobilů. Abychom tyto ztráty kompenzovali, bude muset Volkswagen zeštíhlit svoji modelovou řadu, což bude mít důsledky pro některé výrobní závody automobilky. Tyto změny budou znamenat, že na některých místech dojde ke ztrátě pracovních míst, ale současně budou na jiných místech vytvořena nová.“
 
Diess dále oznámil: „Volkswagen letos zdvojnásobí prodej elektrických vozidel a příští rok jej opět zdvojnásobí. Elektrifikace bude zahrnovat i luxusní značky. Bentley se během příštích čtyř až pěti let stane značkou vyrábějící jen elektrifikovaná vozidla. Zvyšující se počet registrací ukazuje, že elektricky poháněná auta již nejsou exkluzivním produktem. Během příštích několika let bude pro nás zcela přirozené jezdit na elektřinu. Kritickým bodem zůstává nabíjecí infrastruktura. V Německu rychle roste, ale samozřejmě musíte cestovat i po Evropě. Evropa by mohla hrát v ochraně klimatu průkopnickou roli. Udělali bychom velkou chybu, kdybychom nebrali změnu klimatu vážně.“
 
„V automobilovém průmyslu se v příštích pěti až deseti letech objeví autonomní vozidla. Pokud jde o technické možnosti uvedení autonomního automobilu na silnici je Volkswagen v současné době na druhém místě za divizí Waymo společnosti Alphabet,“ tvrdí Diess.