nové zimní pneumatiky nokian wr d3 a a3 | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3

Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3

21.09.2011 | Rybecký Vladimír | Trendy

Nové ekologické pneumatiky Nokian WR D3 a Nokian WR A3 jsou uzpůsobené pro různá vozidla, pro ekonomickou i sportovní jízdu.  Dobře odvádějí rozbředlý sníh a vodu, a chrání tak proti vzniku aquaplaningu.

Ač se zdá, že na trhu se zimními pneumatikami bude letos opět poptávka převyšovat nabídku, přichází Nokian s novými zimními pneumatikami WR D3 a WR A3. Vzhledem ke změně předpisů u nás bude sezona zimních pneumatik delší než dříve. Vzhledem k tomu, že hrozí nedostatek zimních pneumatik, je už nyní nejvyšší čas se objednat v pneuservisu.

Nové ekologické pneumatiky Nokian WR D3 a Nokian WR A3 umožňují ekonomickou či sportovní jízdu s výjimečnou bezpečností.

Pneumatika Nokian WR D3 s šípovým vzorem je určena pro malá a středně velká rodinná vozidla a pro řidiče, kteří kladou důraz na ekonomičnost a bezpečnost jízdy. Je vhodnější do terénu a má lepší záběrové vlastnosti na sněhu.

Pneumatika Nokian WR A3 s asymetrickým dezénem je optimalizována pro větší a výkonnější vozidla. Její schopnosti lépe vyniknou na dálnici. Vyniká především přesnou ovladatelností a sportovními jízdními vlastnostmi i při vyšších rychlostech. Vnější strana s většími bloky pryže lépe vede, zatímco vnitřní strana s větším poměrem prořezání drážek lépe odvádí vodu a sněhovou břečku.

Směs pryže obsahuje kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje záběr na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých a především nízkých teplotách. Funkčnost nového druhu silikové směsi je vylepšena kryosilanem. Řepkový olej umožňuje optimalizovat nosnost pneumatiky a její záběr na ledu a sněhu. Díky vysokému obsahu siliky mají ekologické pneumatiky velmi nízký valivý odpor, takže snižují spotřebu paliva.

 

U nové pneumatiky Nokian WR D3 je riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu aktivně minimalizováno pomocí šikmých drážek předního okraje dezénových bloků. Díky nejnovější inovaci odvádění rozbředlého sněhu z kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem (Slush Blower) se sníh a voda nedrží v drážkách pneumatiky. Odvod sněhu a vody je navíc urychlován leštěnými drážkami. Podoba symetrického dezénu byla navržena pomocí počítačové simulace. Dezén Cool Touch Design minimalizuje tření z pohybů lamel a vznik tepla. Stabilní lamelový systém (Stable-Sipe-System) zpřesňuje reakce na řízení a činí pneumatiku tužší, protože bloky dezénu jsou vzájemně spojeny malými spojovacími prvky.

 

Sportovní pneumatika Nokian WR A3 má spolehlivý záběr, který umožňuje asymetrický dezén. Tvarování vnitřního ramene pneumatiky usnadňuje odvádění vody a rozbředlého sněhu z povrchu pneumatiky. Silná stavba běhounu má ve spodní části zesilující vrstvu založenou na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech. V extrémních situacích je dobře ovladatelná jak na přilnavém, tak na kluzkém povrchu.

Nejpokrokovější technologie, jakou je stavba pneumatiky založená na nanobázi, redukuje škodlivý vznik tepla, čímž se zároveň snižuje i valivý odpor pneumatiky.

Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, pneumatiku ochlazují a proto se chová dobře i ve velké rychlosti. Tento dezén s drážkami s tichým efektem, zvaným Silent Groove Design, snižuje odpor vzduchu a spotřebu paliva. Minimalizuje také hluk. S technologii bočnic s tichým efektem Silent Sidewall je jízda příjemnější.

Díky inovaci 3D samoblokujících lamel (3D Lock Sipe) se dezénové bloky vnějšího ramene při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat, čímž se redukuje vznik tepla a zlepšují jízdní vlastnosti.

 

Obě nové zimní pneumatiky Nokian jsou vybaveny ukazatelem zimní bezpečnosti (Winter Safety Indicator, WSI) se symbolem sněhové vločky a indikátorem opotřebení DSI (Driving Safety Indicator). Tento patent Nokian Tyres udává v milimetrech hloubku dezénových drážek. Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do tloušťky 4 mm. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě.

Informace na bočnici pneumatiky se vztahují k tlaku huštění. Správný tlak v pneumatikách zpřesňuje ovladatelnost vozidla, snižuje míru opotřebení pneumatiky a náklady na palivo.

Rozsáhlá nabídka pneumatik Nokian WR zahrnuje rozměry od 13 do 20 " pro rychlostní třídy T až W (190 – 270 km/h). K dostání budou od podzimu 2011.

 

  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3
  • Nové zimní pneumatiky Nokian WR D3 a A3