name | autoweek.cz

Environmentalisté vyzývají automobilky aby opustily SUV

Environmentalisté vyzývají automobilky aby opustily SUV

09.09.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle názoru ekologické organizace BUND německý automobilový průmysl nejenže vyrábí příliš mnoho aut, ale také úplně špatných. Místo těžkých elektrických nebo hybridních SUV by měly nabízet něco úplně jiného.
Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu bude Německé sdružení pro ochranu životního prostředí a přírody BUND (Bunds für Umwelt und Naturschutz Deutschland) požadovat změnu strategie v automobilovém průmyslu. „Automobilky musejí přestat vyrábět zvláště velká a těžká SUV. Instalace elektromotorů do těchto vysokých a těžkých sportovně-terénních vozidel (SUV) nemá žádný smysl,“ tvrdí místopředseda sdružení BUND Ernst-Christoph Stolper.
 
„Přesun k elektromobilitě s využitím udržitelně vyráběné elektrické energie je v zásadě správná cesta. Ale na této správné cestě se automobilový průmysl vydal špatným směrem, když jednoduše začal pohánět své stávající vozy elektromotory a nadále se spoléhá na svou strategii stavby vozů vyšších tříd místo toho, aby ji přehodnotil a začal vyrábět malá auta. Pro potřebu dojíždění v městských aglomeracích chybějí rozumná a cenově dostupná elektrická auta za přibližně 15 000 eur jako doplněk mobility využívající železniční a veřejnou dopravu, které se musejí rozšířit,“ řekl Stolper.
 
„Autosalon IAA si musí dát pozor, aby nenásledoval osud přerušeného počítačového veletrhu Cebit. V minulých letech byl přehlídkou nesprávné politiky mobility. Pokud se to rychle nezmění, stane se zbytečným,“ uvedl viceprezident sdružení BUND.
 
„Nastal čas pro změnu směřování. Ke splnění pařížského požadavku máme velmi málo času, něco mezi 10 a 15 lety a tempo naše konání se musí zrychlit. Rok 2050 nestačí,“ varoval environmentalista.
 
Stolper proto požaduje větší tlak pokud jde o dodržování limitů a cílů v oblasti klimatu: „Automobilový průmysl posledních 20 let torpédoval nebo zmařil veškeré úsilí o stanovení závazných limitů. Proto byly dosaženy pouze na papíře. Další zručný trik již probíhá, protože se masově rozšiřuje kombinace spalovacích motorů a elektrického pohonu. U hybridních modelů se při jízdě na dlouhou vzdálenost nic nezíská - jedou na elektřinu pouze několik prvních kilometrů, ale zanášejí statistiky emisí CO2 velmi nízkými hodnotami.“