name | autoweek.cz

Ferrari rozšíří nabídku - ale ne moc

Ferrari rozšíří nabídku - ale ne moc

20.08.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V kalifornském golfovém resortu Pebble Beach na pacifickém pobřeží probíhá největší setkání klasických a exkluzivních automobilů Concours d’Elegance. Nejvyšší představitel FCA a Ferrari John Elkann zde poodhalil své plány pro nejbližší budoucnost.
Ferrari má v plánu rozšířit svou nabídku snadno zvládatelných vozů kategorie Grand Turismo, ale nehodlá soupeřit se svým dávným rivalem Porsche co se týče objemu produkce. Prodej vozů Ferrari v roce 2018 vzrostl na rekordních 9251 vozů, přičemž trvale roste od roku 2013, kdy to bylo 6922 vozů. Naproti tomu cílem Porsche je dosažení hranice 250 000 prodaných vozů.
 
Elkann jako šéf FCA potvrdil zájem o spojení s jiným výrobcem automobilů, ale takovou formou, aby zůstali oba partneři nezávislí. Elkann za FCA nabídl na jaře spojení francouzské skupině Renault, ale po intervencích francouzské vlády do podmínek spolupráce Elkann nabídku odvolal.
 
Vozy Ferrari kategorie GT, především z 60. let, patří mezi sběrateli knejvyhledávanějším, pravidelně dosahují vysoké ceny při aukcích a jsou nejobdivovanější při setkáních klasických automobilů. Vozy GT byly konstruovány s cílem, aby poskytovaly vysoké pohodlí při dlouhých cestách. Proto italská automobilka bude pokračovat v této cestě. Cílem je, aby podíl vozů kategorie GT v prodeji značky vzrostl ze současných 32 % na 40 % v roce 2022. Už v listopadu John Elkann světu představí zcela nový model GT.
 
Automobilka rovněž potvrdila přípravy výroby zcela nového modelu Purosangue, s nímž po vzoru dalších prémiových výrobců sportovních aut vstoupí do rozšiřujícího se segmentu exkluzivních SUV. Navzdory tradici je Ferrari legislativou také nuceno k elektrifikaci. Do roku 2022 by mělo mít 60 % vozů vyrobených v Maranellu hybridní pohon.
 
Přes pokles automobilových trhů po celém světě se Ferrari mimořádně daří a dokáže prodávat stále více vozů za stále vyšší cenu. Někteří analytici, jako například Max Warburton z agentury Bernstein, ovšem varují, že boom velmi drahých automobilů končí. Dokládá to podle něho i dramatický pokles cen klasických automobilů na aukcích, a to 30 % porovnání s rokem 2017.
 
Od uvedení na burzu v New Yorku v roce 2015 vzrostla cena akcií Ferrari na trojnásobek - z 52 na 155 dolarů. Největším akcionářem je s podílem 23 % investiční společnost Exor, zastupující zájmy rodiny Agnelliů, v jejímž čele je John Elkann.