name | autoweek.cz

Ferrari vydělává 69 000 eur na každém autě

Ferrari vydělává 69 000 eur na každém autě

08.08.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Exkluzivní auta se svým výrobcům hodně vyplácejí - alespoň většině z nich. Dokazuje to studie respektovaného odborníka na automobilový průmysl z university v Duisburgu Ferdinanda Dudenhöffera.

Analýza Ferdinanda Dudenhöffera z university v Duisburgu ukazuje, že během prvního pololetí letošního roku Ferrari vydělalo v průměru na každém prodaném autě 69 000 eur. Přitom průměrná cena prodaných vozů byla 280 000 eur.

Úspěšná je i značka Porsche, která při průměrné ceně svých vozů 91 000 eur na každém prodaném autě získává 17 000 eur. Přesně opačně je na tom další exkluzivní značka koncernu VW Bentley, která při průměrné ceně svých vozů 165 000 eur na každém z nich prodělává 17 000 eur. Podle představitelů automobilky je to ale kvůli rozsáhlým investicím do elektrifikace svého výrobního programu.

Německé prémiové značky Mercedes, BMW a Audi mají při průměrné ceně v rozmezí 33 000 až 38 000 eur zisk z prodaného auta okolo 3000 eur. Italské značka Maserati vykazuje zisk na prodané auto necelých 5000 eur. Naopak Tesla z každého prodaného elektromobilu vykazuje ztrátu 11 000 eur.

Značky Rolls Royce a Lamborghini neposkytly pro tuto studii potřebné informace.