name | autoweek.cz
Ford v Evropě eviduje zájem o Mustang
30.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Ford Mustang s karoserií Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2200 zákazníků. První vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci.
Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v Michiganu. Ford prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě.
Zákazníci se mohou rozhodnout pro motor V8 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 N.m, nebo pro hospodárnější 2,3 EcoBoost s výkonem 233 kW (317 k) a točivým momentem 432 N.m.
Mustang Fastback 5.0 V8 se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,8 s. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s přímo řazenou převodovkou akceleruje na 100 km/h za 5,8 s. Mustang s novým motorem 2,3 EcoBoost má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km (tj. emise CO2 179 g/km).
Zavěšení kol sestává ze vzpěr typu MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy Integral Link vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy, aby bylo možné použít rozměrné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovní sadou, obsahující výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie. Jízdní vlastnosti vozu jsou naladěné tak, aby splnily očekávání evropských zákazníků - s vyspělým podvozkem, tuhou nosnou strukturou karoserie a odlehčenými materiály (přední kapota, přední blatníky a součásti zavěšení, pohonné jednotky a brzd jsou vyrobené z hliníku). K zajištění přesného ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5,0 V8), respektive 53:47 (2,3 EcoBoost).
Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.
Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5,0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa, ukazatel zrychlení a brzdného výkonu (tzn. brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti) a funkce Line Lock pro zahřátí zadních pneumatik.
Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou.
Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde jej lze objednat za cenu od 880 000 Kč.
Zákazníci se mohou rozhodnout pro motor V8 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 N.m, nebo pro hospodárnější 2,3 EcoBoost s výkonem 233 kW (317 k) a točivým momentem 432 N.m.
Mustang Fastback 5.0 V8 se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,8 s. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s přímo řazenou převodovkou akceleruje na 100 km/h za 5,8 s. Mustang s novým motorem 2,3 EcoBoost má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km (tj. emise CO2 179 g/km).
Zavěšení kol sestává ze vzpěr typu MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy Integral Link vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy, aby bylo možné použít rozměrné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovní sadou, obsahující výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie. Jízdní vlastnosti vozu jsou naladěné tak, aby splnily očekávání evropských zákazníků - s vyspělým podvozkem, tuhou nosnou strukturou karoserie a odlehčenými materiály (přední kapota, přední blatníky a součásti zavěšení, pohonné jednotky a brzd jsou vyrobené z hliníku). K zajištění přesného ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5,0 V8), respektive 53:47 (2,3 EcoBoost).
Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.
Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5,0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa, ukazatel zrychlení a brzdného výkonu (tzn. brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti) a funkce Line Lock pro zahřátí zadních pneumatik.
Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou.
Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde jej lze objednat za cenu od 880 000 Kč.
Karoserie | Ford Mustang Fastback | Ford Mustang Convertible | |||||||
Motor | 5,0 V8 310 kW |
2,3 EcoBoost 233 kW |
5,0 V8 310 kW |
2,3 EcoBoost 233 kW |
|||||
Převodovka | MT | AT | MT | AT | MT | AT | MT | AT | |
Spotřeba | l/100 km | 13,5 | 12,0 | 8,0 | 9,8 | 13,6 | 12,8 | 8,2 | 9,8 |
CO2 | g/km | 299 | 281 | 179 | 225 | 306 | 289 | 184 | 225 |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz