name | autoweek.cz

Ford v Evropě eviduje zájem o Mustang

Ford v Evropě eviduje zájem o Mustang

30.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford Mustang s karoserií Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2200 zákazníků. První vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci.
Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v Michiganu. Ford prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě.
 
Zákazníci se mohou rozhodnout pro motor  V8 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 N.m, nebo pro hospodárnější 2,3 EcoBoost s výkonem 233 kW (317 k) a točivým momentem 432 N.m.
 
Mustang Fastback 5.0 V8 se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,8 s. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s přímo řazenou převodovkou akceleruje na 100 km/h za 5,8 s. Mustang s novým motorem 2,3 EcoBoost má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km (tj. emise CO2 179 g/km).
 
Zavěšení kol sestává ze vzpěr typu MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy Integral Link vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy, aby bylo možné použít rozměrné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.
 
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovní sadou, obsahující výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie. Jízdní vlastnosti vozu jsou naladěné tak, aby splnily očekávání evropských zákazníků - s vyspělým podvozkem, tuhou nosnou strukturou karoserie a odlehčenými materiály (přední kapota, přední blatníky a součásti zavěšení, pohonné jednotky a brzd jsou vyrobené z hliníku). K zajištění přesného ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5,0 V8), respektive 53:47 (2,3 EcoBoost).
 
Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.
 
Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5,0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa, ukazatel zrychlení a brzdného výkonu (tzn. brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti) a funkce Line Lock pro zahřátí zadních pneumatik.
 
Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou.
 
Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde jej lze objednat za cenu od 880 000 Kč.
 
Karoserie Ford Mustang Fastback Ford Mustang Convertible
Motor 5,0 V8 310 kW 2,3 EcoBoost
233 kW
5,0 V8 310 kW 2,3 EcoBoost
233 kW
Převodovka MT AT MT AT MT AT MT AT
Spotřeba l/100 km 13,5 12,0 8,0 9,8 13,6 12,8 8,2 9,8
CO2 g/km 299 281 179 225 306 289 184 225