name | autoweek.cz

Herbert Diess věří, že VW utrpí jen malé škody

Herbert Diess věří, že VW utrpí jen malé škody

31.03.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel společnosti Volkswagen Herbert Diess je v současné koronavirové krizi přesvědčen: „VW může z těžké situace vyjít jen s malými škodami. Závisí to však na délce zastavení výroby.“
Ředitelství VW AG ve Wolfsburgu se v těchto dnech zdá být opuštěné: parkovací místa jsou prázdná, jídelny zavřené,  ve vrátnicích pouze pohotovostní personál a ve výrobních halách je ticho. V centrále, kam jindy přijíždějí manažeři dvanácti značek z celého světa podávat hlášení vedení koncernu nebo hledat podporu pro své plány, jsou chodby prázdné. Generální ředitel VW Herbert Diess nyní komunikuje se světem přes Skype. Touto formou si o plánech Volkswagenu pokračovat ve výrobě povídal i s respektovaným německým specialistou na rozhovory s významnými osobnostmi Gaborem Steingartem. Rozhovor je k dispozici jako podcast na webu magazínu Focus On Line.
 
Mnoho podnikatelů s obavami očekává další vývoj a bojí se úpadku. Herbert Diess není jedním z nich. I nadále chce svou společnost digitalizovat a elektrifikovat vysokou rychlostí a ještě víc evropeizovat německou politiku. Stejně jako jiné automobilky i Volkswagen zastavil výrobu a nějaký čas to tak ještě zůstane. Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess se nicméně dívá do budoucnosti s nadějí: „Pokud předpokládáte, že se krize podaří vyřešit tak rychle jako v Číně, tak utrpíme jen malé škody.“
 
Diess nechtěl předjímat, zda VW splní své cíle zisku pro tento rok dokud nebude možné předvídat délku odstavení výroby kvůli současné pandemii. Volkswagen pracuje na různých scénářích: „Pokud předpokládáme, že se krize bude řešit tak rychle jako v Číně, pak z ní určitě vyjdeme s malými škodami. Pokud ale přirozeně předpokládáte, že zde budeme mít zastavení výroby po několik měsíců, pak to bude obtížné.“
 
V Číně se po uvolnění restrikcí ekonomika opět rozebíhá. „Čína se pro nás opět stává silnou. Dostáváme se tam znovu do obrátek. Také v ostatních výrobních závodech se Volkswagen technicky připravuje na obnovení výroby. V této výrobě se ale lidé setkávají, takže je musíte oddělit. Potřebujeme proto ochranné pomůcky, musíme změnit výrobní procesy a vytvořit nové pracovní směny. To vše musí být připraveno.“
 
Podle Diesse by skupině VW neměly zpočátku docházet peníze. Z hlediska likvidity je na tom VW relativně dobře a navíc má v Číně více závodů než mnoho jeho konkurentů nebo společností z jiných průmyslových odvětví. Volkswagen ale má několik závodů i v severní Itálii a Španělsku, které jsou krizí zvláště postiženy. Podle Diesse se ve Volkswagenu v současné situaci nejedná o možnosti využití státní podpory: „Nemyslíme si, že to potřebujeme.“
 
„V Číně jsme v zásadě ztratili měsíc. Pokud budeme předpokládat, že řešení krize zde může trvat ještě trochu déle, pak možná mluvíme o pěti nebo šesti týdnech, a pak rozhodně nemáme problém s likviditou,“ tvrdí Diess.