name | autoweek.cz

Hon na zákazníky po americku

Hon na zákazníky po americku

09.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Evropě se automobilky předhánějí ve výši slev, nabízených na nová auta. Slevy, byť ne tak velké, se nabízejí i ve Spojených státech. K tomu se ale přidávají i nové triky.

Přestal se vám líbit váš nový Chevrolet? Do dvou měsíců jej vraťte

GM má pro své zákazníky ojedinělou nabídku: "Přestal se vám nebo vaší manželce již líbit nový Chevrolet v garáži? Nepropadejte panice. Můžete jej bez jakéhokoli vysvětlování vrátit." Jde o součást nové strategie GM „Zamilujte si jej nebo jej vraťte“.

Než se však někdo vydá ke svému prodejci s otlučeným Chevette z roku 1982, musí si bedlivě prostudovat podmínky tohoto programu:

1. Vracené vozidlo musí být modelový rok 2012 nebo 2013

2. Musí mít najeto méně než 4000 mil (6400 km)

3. Nesmí být poškozeno

4. Musí se jednat o koupené vozidlo nikoli o leasing a netýká se vozů zakoupených v rámci jiných akcí nebo určených pro zaměstnance

5. Vůz lze vrátit během 30 až 60 dní od jeho koupě

GM tedy kupujícím Chevroletu nabízí možnost vrátit svá vozidla z modelových roků 2012 a 2013 do 60 dní od koupě.

Tento program má navíc sesterský projekt „Naprostá důvěra v cenu“, jenž nabízí Chevrolety z modelového roku 2012 za „ speciální přednostní ceny“. To znamená, že kupující platí jen katalogovou cenu bez dalšího dohadování. To znamená, že si prodejce nemůže přičíst běžných 500 dolarů na různé poplatky (není ale neobvyklých ani 3500 dolarů navíc!). 

Mnohým odborníkům na prodej aut se tyto programy zdají být poněkud potrhlé, nicméně globální viceprezident pro marketing Chevroletu Chris Perry to vidí jinak: „Výzkum ukázal, že zákazníci reagují pozitivně na důvěru, kterou společnost těmito programy demonstruje a oceňují klid vycházející z vědomí, že mají možnost svůj vůz vrátit.“

Mimochodem - program "Naprostá důvěra v cenu" nelze kombinovat s programem "Zamilujte si jej, nebo jej vraťte"! Znamená to tedy, že zákazník si při koupi musí vybrat, zda chce ušetřit 500 dolarů nebo mít možnost auto bez vysvětlení vrátit.

V době velké krize dělal s prodejem Hyundaie divy program Hyundai Assurance Plan, jenž vzdáleně připomíná projekt Chevroletu „Zamilujte si jej nebo jej vraťte“. Tento program zlepšil obraz automobilky mezi zákazníky. Kromě toho, že zákazníci vraceli jen velmi málo koupených vozů, Hyundai vydělal na tom, že vypadal férově a přitom nepřišel o zisk. Chevrolet by proto mohl dospět ke stejným výsledkům.

Chrysler nabízí letní program „Neplaťte 90 dní“

Jako reakci na program GM nechtěl Chrysler zůstat pozadu. Proto oznámil vlastní propagační akci, v jejímž rámci mohou vlastníci nových automobilů odložit svou platbu po dobu 90 dní od podpisu smlouvy. Zde jsou podmínky této akce:

1. Vozidlo může mít jakoukoli značku z rodiny Chrysler, tedy Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep nebo Ram

2. Vozidlo musí být financování prostřednictvím Ally Financial nebo Chase Auto Finance

3. Ke koupi musí dojít do 31. 8. 2012

4. Nabídka nemusí být dostupná pro kupující z Maine, Pennsylvánie nebo Washingtonu, D.C.

V rámci svého programu „Žádná platba během 90 dní“ Chrysler rovněž oznámil řadu speciálních smluv, zejména slevu 3000 dolarů nebo 0 % úrok při financování sedanu Chrysler 300C a bonus 700 dolarů při koupi na protiúčet vozů Chrysler Town & Country nebo Dodge Grand Caravan modelový rok 2012 (tj. výběhových verzí - od června se v USA prodává modelový rok 2013). Jak by se dalo očekávat, všechny tyto nabídky včetně pozdržené platby jsou vyhrazeny pro „osvědčené zákazníky“. Před koupí se tedy klient musí u svého prodejce ujistit, že do této skupiny patří. Chrysler už obdobnou propagační akci nabízel rovněž přesně před rokem. Jenže v roce 2011 se program týkal i nových vozů modelového roku 2012.