name | autoweek.cz

Honda představuje koncept elektrického SUV

Honda představuje koncept elektrického SUV

21.04.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Šanghajský autosalon je příležitostí pro Hondu představit světu koncepční e:Prototype, který ohlašuje nadcházející elektricky poháněné SUV ale i Breeze PHEV.
Šanghajský autosalon je jedním z mála významných autosalonů roku. Asijští i evropští výrobci proto hojně využívají tuto příležitost představit světu spoustu nových elektricky poháněných modelů. Platí to i o Hondě, která v této oblasti s dosud jediným městským minivozem e neprokazovala větší aktivitu. Honda, stejně jako ostatní, každopádně musí v krátkodobém časovém horizontu v Číně urychleně rozšířit počet elektricky poháněných vozidel ve své nabídce. V Šanghaji představuje pětidveřový koncept e:Prototype, další z řady SUV s akumulátory.
 
Honda e:Prototype je speciálně navržená pro Čínu, kde zejména v gigantických městských aglomeracích úřady hledají všechny možnosti jak vyhnat z ulic vozidla produkující emise. Právě v Číně se má v sériové podobě prodávat od roku 2022, ale může jít i o předobraz nové generace modelu HR-V - už jen s elektrickým pohonem.
 
Honda e:Prototype ovšem současně ukazuje svérázný přístup japonských značek urychleně předvádět elektricky poháněná vozidla aniž by uvedly jakékoliv technické údaje. Pouze víme, že má třetí generaci informačního a zábavního systému Honda Connect s aktualizacemi softwaru na dálku (OTA).
 
Honda mj. podepsala partnerství s General Motors za účelem sdílení nákladů na elektromobilitu.
 
Honda také představuje Breeze PHEV, první plug-in hybridní model ze společného podniku s čínskou společností GAC. Je to také SUV a jako u hybridních verzí modelů Jazz a CR-V má pohon vždy elektromotorem, zatímco spalovací motor slouží především jako generátor, u modelu Breeze PHEV však navíc s větším akumulátorem s možností externího dobíjení. Model má být v Číně uveden na trh ve druhé polovině roku.
 
Honda odhaluje i radikální verzi modelu e, vytvořenou ve spolupráci s firmou HKS pro závody. Elektrický minivůz využívá nosnou strukturu z uhlíkových kompozitů a je zbaven většiny vybavení interiéru pro maximální odlehčení. To je totiž jediná cesta, jak zvýšit výkon a dojezd vozidel s akumulátory. Honda e-Drag také používá ultralehká kola 17“. S nejvýkonnější verzí pohonné jednotky s výkonem 113 kW (154 k) kombinuje pérování převzaté z Civicu.