name | autoweek.cz

Honda změnila strategii

Honda změnila strategii

19.08.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle informací z japonského tisku Honda zanechá výzkumu čistých vznětových motorů a zaměří se na hybridy.

Podle informace zveřejněné japonskou agenturou Nikkei můžeme Hondu připojit na seznam globálních automobilek, které zrušily plány na vývoj moderních čistých vznětových motorů. Honda místo toho vloží všechny své síly do vývoje hybridních pohonných jednotek. Bude vyvíjet nový systém využitelný ve větších vozidlech. V současné době se systém Honda IMA (Integrated Motor Assist), řazený mezi mild-hybridy, používá u modelů Civic Hybrid, Insight a CR-Z.

Můžeme pouze doufat, že příští hybridní systém Hondy nahradí její současnou technologii IMA, která se nedokáže vyrovnat efektivitě využití paliva a výkonnosti svého rivala Toyoty a není ani použitelná pro větší auta. Cílem je, aby elektromotor dokázal pohánět vůz samostatně na větší vzdálenosti.

Současně se zastavením vývoje čistých vznětových motorů Honda rovněž ukončila přípravy v novém závodě v Japonsku, který měl vyrábět miniautomobily, a to zejména budoucí vozy Kei pro domácí trh.

Zpráva samozřejmě neznamená, že by turbodiesely zmizely z nabídky Hondy pro Evropu. Naznačuje ale zastavení koncem roku 2006 halasně prezentovaného projektu vývoje turbodieselu 2,2 i-CTDi pro americký trh uvádějícího zcela nový systém zachytávání emisí NOx. Systém Hondy měl odstranit největší problém ostatních technologií spočívající v nutnosti doplňovat do vozu močovinu používanou k proměně NOx v neškodný dusík. Už při svém představení ovšem revoluční technologie Hondy vyvolávala obavy odborníků, zda je skutečně v praxi použitelná.