name | autoweek.cz

Hvězda v Bratislavě

Hvězda v Bratislavě

27.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pouhé dva týdny po světové premiéře v Šanghaji se na autosalonu v Bratislavě představuje poprvé v Evropě modernizovaná podoba sedanu Mercedes-Benz třídy S. Jde o automobil, který opět výrazně posouvá hranice toho, co může automobil cestujícím poskytnout.
Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S je přezdíván na auto plné superlativů. Vedení automobilky jej označuje jako kopilota řidiče a současně jako třetí prostor pro život pro cestující.
 
Modernizovaný Mercedes-Benz třídy S nepřichází s převratnou změnou podoby, ale především činí dalším významný krok směrem k autonomnímu řízení. Zdokonalené asistenční systémy už dokáží automaticky uzpůsobovat rychlost jízdy nejen při jízdě přímým směrem, ale poprvé na světě i v zatáčkách a před křižovatkou. Zde už ale technici narážejí na omezení daná současnou legislativou.
 
Nejnovější generace LED světlometů Multibeam umožňuje jezdit stále se zapnutými dálkovými světly, přičemž elektronika se samočinně stará o ideální osvětlení s maximálním dosvitem 650 m. Přitom předchází oslňování nejen jiných řidičů, ale i chodců.
 
V interiéru najdeme víceúčelový volant nové generace a podobně jako ve třídě E je zde širokoúhlý informační a dotykový displej. Významnou inovací je ovládání funkce Energizing, propojující různé komfortní systémy, např. klimatizaci, masážní funkce sedadel, ambientní osvětlení interiéru, aromatizaci. Umožňuje navíc i používat speciální zdravotní nastavení vč. uvolnění nebo aktivace svalů v rámci tří tréninkových nastavení.
 
Úplně nové jsou pohonné jednotky. Třída S přichází se vznětovými řadovými šestiválci 3,0 l biturbo 210 kW (286 k) a 250 kW (340 k). Později přijde zážehový motor biturbo o 300 kW (400 k) s inteligentním přeplňováním kombinujícím turbodmychadlo s elektricky poháněným dmychadlem eZV. Pro vrcholné verze bude připraven nový motor V8 4,0 l biturbo s variabilním časováním ventilů Camtronic a deaktivací čtyř válců. Bude k dispozici ve verzích o 345 kW (469 k) nebo 450 kW (612 k).
 
U plug-in hybridní verze S 500e nahradil řadový šestiválec 3,0 l dosud používaný motor V6 a doplnil jej výkonnější trakční elektromotor. Akumulátor s kapacitou zvětšenou na 13,3 kWh umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon okolo 50 km.
 
V Evropě bude modernizovaná třída S uvedena na trhy během července.