hyundai elantra v české premiéře | Aktuality | autoweek.cz

Hyundai Elantra v české premiéře

Hyundai Elantra v české premiéře

08.06.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Pátá generace modelové řady Elantra měla českou premiéru na Autosalonu 2011 v Brně Přichází s moderním designem, výkonnějšími a hospodárnějšími motory i komfortní a bezpečnostní výbavou.

Na brněnském autosalonu Hyundai představí rovnou tři nové modely v České premiéře - vedle modelu i40 a kupé Veloster to jako překvapení byl i atraktivní kompaktní sedan Elantra - jen několik týdnů po evropské premiéře na autosalonu v Barceloně.

Elantra má rozvor náprav 2700 mm, tedy o 50 mm delší než u předchozí generace. Celková délka 4530 mm je o 25 mm delší, ale šířka 1775 mm je stejná jako dosud. Výška se snížila o 35 mm na 1445 mm.

Nová Elantra má v porovnání s předchůdcem sportovnější charakter. Design vychází z nového stylu značky Hyundai označovaného jako fluidní, tzv. splývavé tvary. Sportovnější profil současně znamená nízký součinitel aerodynamického odporu cx=0,28.

V interiéru zaujme ozdobné obložení některých prvků ve stříbrném odstínu přecházející z přístrojové desky do středové konzole, leskle černý lak a metalické barvy dotvářející futuristický vzhled.

Nová Elantra přichází se zcela novým zážehovým motorem Gamma 1.6 MPI D-CVVT. Čtyřválec s lehkou celohliníkovou konstrukcí je vybaven proměnným časováním sacích i výfukových ventilů D-CVVT. Díky němu vzrostl nejvyšší výkon na 97 kW (132 k) při 6300/min. Točivý moment dosahuje maxima 158 N.m při 4850/min. Motor bude kombinován se šestirychlostní samočinnou s funkcí SHIFTRONIC pro manuální řazení nebo standardně dodávanou přímo řazenou převodovkou. šestistupňovou mechanickou převodovkou. Kombinovaná spotřeba paliva s přímo řazenou převodovkou je 6,4 l/100 km, se samočinnou 7,0 l/100 km.

Zcela nová samočinná převodovka pochází z vlastního vývoje Hyundaie a také její výrobu si Hyundai zajišťuje kompletně ve vlastní režii. Je to první převodovka svého druhu na světě koncipovaná pro malé až středně velké osobní vozy. Je složena ze tří planetových soukolí, dvou spojek a tří brzd. Její konstrukce je kompaktnější a lehčí než všechny šestirychlostní samočinné převodovky nabízené na současném trhu. Hyundai je jedním z pouze tří globálních výrobců automobilů, který vyrábí šestirychlostní samočinnou převodovku vlastní konstrukce.

Nová Elantra bude k dispozici s elektronickým stabilizačním systémem ESP (Electronic Stability Program) a šesti airbagy. Poprvé v tomto segmentu bude v nabídce také systém řízení jízdní stability VSM (Vehicle Stability Management).

Mezi prvky výbavy patří např. bezpečnostní funkce Coming home, která ponechává světlomety zaparkovaného vozu rozsvícené po dobu 30 s, ionizační čistič vzduchu, který osvěžuje vzduch a odstraňuje z něj nepříjemné zápachy vytvářením velkého množství iontů, automatický systém pro odmlžování skel, vyhřívání zadních sedadel a zadní parkovací senzory.

Prodej nového sedanu, vyráběného v korejském Ulsanu, bude na českém trhu zahájen během třetího čtvrtletí 2011. Také na vozy Elantra se bude vztahovat pětiletá komplexní záruka Hyundai, která české zákazníky oslovuje kombinací pětileté záruky na vozidlo bez omezení počtu ujetých kilometrů, pětileté asistenční služby zdarma a pětiletého programu kondičních prohlídek, rovněž zdarma.

Hyundai uvedl americkou verzi páté generace modelu Elantra (vyrábí se v Alabamě) na trh v prosinci 2010. Vůz se setkal s velmi dobrým přijetím, jenže zájem o tento atraktivní vůz byl do značné míry na úkor většího sedanu Sonata.

 

  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře
  • Hyundai Elantra v české premiéře