name | autoweek.cz

Hyundai i30 se připravuje na start

Hyundai i30 se připravuje na start

09.12.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Hyundai i30 představuje více než třetinu prodeje značky v České republice i v celé Evropě. Prodej 3. generace vozu Hyundai i30 bude zahájen začátkem roku 2017.
Cílem nové generace Hyundaie i30 je navázat na úspěchy obou předchozích generací i30, jichž bylo od roku 2008 v Evropě prodáno více než 800 000 kusů. Třetí generace i30 byla navržena a vyvinuta v evropském technickém centru společnosti Hyundai Motor v Rüsselsheimu a od 15. 12. 2016 se bude vyrábět v závodě HMMC Nošovice v České republice.
 
S novou generací i30 chce Hyundai oslovit nejen rodiny, ale také firmy, státní správu a veřejný sektor. Většina firemních zákazníků volí varianty nabízené přímo automobilkou. Výhodou Hyundaie i30 ale je možnost pro výběrová řízení nabízet ve spolupráci s výrobním závodem na míru koncipované varianty přesně podle požadavků potenciálních klientů.
 
Zjednodušený design
Design se pod dohledem Petera Schreyera zjednodušil - ve snaze o nadčasovost je méně vyhrocený s jednoduššími liniemi a tvarováním, což ale také znamená, že budí méně emocí. Velká okna zadních dveří jdou sice proti současnému trendu, ale zajišťují mnohem lepší výhled a určitě je ocení rodiče s malými dětmi.
 
Aerodynamické vlastnosti se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30 vylepšují speciální opatření, např. aktivní vzduchové klapky za maskou chladiče a otvory v předních náraznících, které vylepšují proudění vzduchu v podbězích kol.
 
Vylepšený podvozek
Hyundai Motor je jediným výrobcem automobilů na celém světě, který si vyrábí vlastní ocel pro výrobu svých vozidel. Podíl vysokopevnostních ocelí v nosné struktuře se téměř zdvojnásobil na 53 % při snížení hmotnosti skeletu karoserie o 28 kg a zvýšení tuhosti o 22 % v porovnání s předcházející generací. Zvětšila se i délka lepených spojů, což opět přináší zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti.
 
Při stejném rozvoru 2650 mm je nová generace o 40 mm delší, tedy má délku 4340 mm. Zvětšil se zavazadlový prostor ze 378 l na 395 l. Po výrazně zjednodušeném sklopení zadních sedadel vzroste na 1301 l. Uživatel si přitom může zvolit základní podobu dna zavazadelníku nebo zvýšenou, která tvoří se sklopenými opěradly zadních sedadel rovnou plochu. Poprvé zde Hyundai navíc nabízí i průvlak pro dopravu dlouhých předmětů, například lyží. V České republice pod dnem najdeme standardně dojezdové náhradní kolo, ale za příplatek může být i plnohodnotné.
 
Interiér s přehlednějším ovládáním
V interiéru zaujme zřetelné oddělení ovládacích prvků. Tímto přehledným uspořádáním jde Hyundai proti současným trendům, usilujícím o maximalizaci ovládání pomocí dotykových displejů. Tradiční přehledné uspořádání v i30 ale méně rozptyluje řidiče.
 
Zákazníci mají na výběr standardní audiosystém s 5“ displejem LCD a integrovanou dynamickou zadní kamerou, Bluetooth a funkcí My Music nebo na přání dodávanou novou generaci navigačního systému s 8“ kapacitním dotykovým displejem, který integruje veškeré funkce z oblasti navigace, médií a konektivity.
 
Ovládací prvky klimatizace a nastavení teploty jsou umístěny ve snadném dosahu na středové konzoli a lze je snadno ovládat prostřednictvím otočných prvků. Velké množství ovladačů je také na novém multifunkčním volantu. Přístrojový panel je standardně LCD, ve vyšších výbavách bude varianta supervision se 4,2“ TFT displejem.
 
Nově koncipovaná přihrádka pro telefon je vybavená indukčním dobíjením (standard Qi), vstupem USB a signalizací zapomenutého telefonu při vystupování.
 
Pohonné jednotky
Zážehové motory bude Hyundai nabízet jen s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu - tříválec 1,0 T-GDi/88 kW a zcela nový čtyřválec 1,4 T-GDi/103 kW, oba pocházející z řady motorů Kappa. Základní nepřeplňovaný čtyřválec 1,4 SCi/73 kW na českém trhu nebude v nabídce, protože ani dosud o něj kupující neměli zájem. U zážehových motorů Hyundai, na rozdíl od většiny konkurence, používá pohon vačkových hřídelů rozvodovým řetězem.
 
Přepracované turbodiesely o výkonech 70, 81 nebo 100 kW se odlišují nejen nastavením softwaru, ale také velikostí turbodmychadla. Vozů i30 se vznětovými motory Hyundai dodává okolo 25 %, přičemž nejvíc se prodává verze s 81 kW. Právě tato varianta je nejčastěji volená firemními zákazníky.
 
Motory jsou kombinovány buď s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou Hyundai 7DCT.
 
Zlepšená dynamika podvozku
Vývojoví inženýři z technického centra Hyundai Motor Europe v Německu vylepšili jízdní dynamiku nové generace i30 v náročném testovacím programu po celé Evropě a na Severní smyčce Nürburgringu.
 
Významně přepracovaná zadní náprava je pro všechny varianty vždy víceprvková. Používá nové zdvojené spodní rameno pro zlepšení stability v zatáčkách. Řízení je přímější s rychlejší odezvou dosaženou použitím nového procesoru řídicí jednotky.
 
Světlomety jsou standardně projektorové xenonové nebo Full LED, stejně jako denní osvětlení a svítilny na zádi. V porovnání životnosti tradiční xenonové HID vydrží okolo 3000 hodin, zatímco LED asi 14 000 hodin provozu.
 
Pro aktivní bezpečnost
- Autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se dodává standardně. Neobvyklé je, že funguje až do rychlosti 180 km/h.
- Inteligentní adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) dokáže automaticky až zastavit a do 3 s opět rozjet vůz, opět funguje do 180 km/h.
- Informování o omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Information Function) sleduje i odchylky od mapových podkladů.
- Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) se dodává jako součást základní výbavy.
- Sledování mrtvého úhlu BSD (Blind Spot Detector)
- Sledování pozornosti řidiče DAA (Driver Attention Alert) je novinkou ve vozidlech společnosti Hyundai Motor. Řidič si může nastavit citlivost systému. Dodává se jako součást základní výbavy.
- Upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear-Cross Traffic Alert)
- Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje protijedoucí vozidla a vozidla jedoucí vpředu ve stejném jízdním pruhu v případě potřeby přepíná na tlumená světla.