name | autoweek.cz

Hyundai i40 kombi míří vysoko

Hyundai i40 kombi míří vysoko

07.06.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Novým modelem i40, který přichází na český trh nejprve jako prostorné kombi, chce Hyundai zaútočit na takové firemní bestsellery, jakými jsou Passat, Mondeo nebo Superb Combi. Zanedlouho bude následovat i verze sedan.

Na Autosalonu v Brně Hyundai představil hned tři nové modely - i40, a to jako kombi i sedan, a dále sportovní kupé Veloster a jako překvapení také atraktivní kompaktní sedan Elantra.

Po úplné inovaci výrobního programu přináší Hyundai nový model i40 kombi jako symbolický počátek nové éry. Chce jím potvrdit své ambice stát se jedničkou českého trhu. Nyní je u nás nejdynamičtěji rostoucí značkou ale modelem i40 chce zaútočit na nejzavedenější mezi firemními vozy.

Design modelu i40 vychází ze stylu naznačeného konceptem Genus. Na rozdíl od sesterského modelu Sonata, prodávaného v Asii a USA, byl design i40 navržen v Evropě ve studiu v Rüsselsheimu pod dohledem šéfdesignéra značky Thomase Buerkleho. Originální sportovně splývavý elegantní design modelu i40 neomezuje komfort v interiéru. K dlouhému rozvoru 2770 mm přidává nejlepší hodnoty výšky stropu nad sedákem (1025 mm), šířky v úrovni ramen (1455 mm) a prostoru pro nohy (1170 mm) v segmentu střední třídy. Kombi i40 je dlouhé 4770 mm a nabízí nadprůměrný vnitřní prostor s dostatkem místa i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 553 resp. 1719 l.

Hyundai i40, vyvíjený pod kódovým označením VF, se od zámořského modelu Sonata (YF) liší základními rozměry (Sonata má delší rozvor 2795 mm) i pohonnými jednotkami. Pro i40 budou na výběr dvojice zážehových a vznětových jednotek s výkony od 85 kW (115 k) do 130 kW (177 k). Kromě přímo řazených šestirychlostních budou k dispozici také nejmodernější samočinné šestirychlostní převodovky.

Zcela nový čtyřválec 2,0 l GDI s interním označením Nu. Má přímém vstřikování benzinu GDI (Gasoline Direct Injection), ze 1999 cm3 má nejvyšší výkon 130 kW (177 k) a maximální točivý moment 213 N.m. Kombi i40 s tímto motorem a šestirychlostní přímo řazenou převodovkou má v kombinovaném režimu spotřebu 6,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 jen 156 g/km.

Hyundai počítá u modelové řady i40 s rozdělením prodeje vznětových a zážehových motorů v poměru 65:35 %. V segmentu, v němž modely se vznětovými motory představují více než 75 % celkového prodeje, Hyundai předpokládá největší zájem soukromé i fleetové klientely o turbodiesel U-II 1,7 l/100 kW (136 k).

Nový i40 bude samozřejmě vybaven nejnovějšími technologiemi vyvinutými v rámci programu Hyundai Blue Drive včetně systému ISG (Integrated Stop & Go), pneumatik s nízkým valivým odporem a inteligentního řízení alternátoru. Kombinace vznětového motoru U-II 1,7 litru o výkonu 85 kW (115 k) a sady Blue Drive přinesla snížení emisí CO2 a spotřeby paliva na 113 g/km, resp. 4,3 l/100 km.

Pro verze poháněné vznětovými motory byl vyvinut zcela nový souhrn protihlukových opatření. Hlučnost se snížila za pomoci experimentální metod, jako jsou například reciproční holografie, sloužící k vizualizaci snížení hladiny hluku při určitých frekvencích, a ADNA (Advanced Diagnostic Network Algorithm), umožňující identifikovat zdroje hluku podle dráhy jeho přenosu. Mezi použité materiály patří prodyšný koberec, zvuková izolace motorového prostoru a textilní obložení podběhů kol.

Mezi technické inovace ve výbavě i40 patří parkovací asistenční systémy, systém sledování jízdy v jízdním pruhu, připojení prostřednictvím Bluetooth s hlasovým ovládáním a navigační systém s kamerou na zádi. Pro vyšší komfort bude i40 nabízet elektrickou parkovací brzdu, odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívaná i zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla a další nové prvky, jako je například systém automatického odmlžování oken nebo vyhřívaný věnec volantu.

Součástí standardní výbavy jsou například xenonové světlomety včetně LED osvětlení pro denní svícení nebo přístrojový panel SuperVision s displejem LCD. Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří mj. elektronický stabilizační systém ESP, protiblokovací systém ABS, asistent rozjezdu do svahu, regulaci stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), brzdový asistent a signalizaci nouzového brzdění. Z hlediska pasivní bezpečnosti bude i40 vybaven devíti airbagy - všechny budou mít standardně čelní, boční a okenní airbagy a kolenní airbag pro řidiče.

Nabídka produktů a služeb Hyundai byla rozšířena o značkové financování vozů v oblasti finančního i operativního leasingu ve spolupráci s ČSOB Leasing. Pro i40 je rovněž připravena unikátní pětiletá komplexní záruka. Současné české a evropské zákony vyžadují, aby byla pro osobní automobily poskytována záruka minimálně na dva roky. Dvouletou záruku nabízí většina evropských značek, zatímco japonští výrobci poskytují záruku i tříletou. K dvouleté záruce někteří výrobci nabízejí její prodloužení o jeden až tři roky, avšak limitované např. do ujetí 120 000 km a jen jako službu za příplatek.

Hyundai jako důkaz kvality svých výrobků nabízí celoevropskou pětiletou komplexní záruku, která zahrnuje nejen pětiletou záruku na vozidlo bez omezení počtu ujetých kilometrů. Součástí je rovněž 5 let asistenčních služeb zdarma na pomoc v případě nepojízdnosti vozidla z důvodu výrobní vady, platných na celém území EU, a po dobu 5 let také kondiční prohlídky zdarma. V jejich rámci autorizovaný servis jedenkrát ročně zkontroluje 12 důležitých bodů na vozidle (motor, podvozek, brzdy, provozní kapaliny apod.).

Základní cena vozu Hyundai i40 kombi začíná na 499 990 Kč. Vůz se dováží z jihokorejského závodu Ulsan.

Pozici silného domácího výrobce Hyundai posílí od 1. 7. 2011 zahájením výroby modelu ix35 v Nošovicích. Očekávaný podíl vozů Hyundai vyráběných v České republice (modely ix20, i30, i30cw a nově i ix35) na celkovém prodeji značky v České republice pak přesáhne 75%.