name | autoweek.cz

Hyundai IONIQ 5 – luxusní a vysoce elegantní CUV s elektrickým pohonem

Hyundai IONIQ 5 – luxusní a vysoce elegantní CUV s elektrickým pohonem

20.07.2021 | Antonín Matějka | Aktuality

IONIQ 5 je první model značky Hyundai postavený na globální modulární platformě E-GMP, která se v blízké budoucnosti stane základem dalších neméně atraktivních akumulátorových elektrických modelů.

Již na první pohled zaujme nový IONIQ 5 svým futuristickým a přísně aerodynamickým designem bez jakýchkoliv zbytečných příkras a nefunkčních stylistických prvků. Velice nápadný je i třímetrový rozvoz náprav s krátkými převisy karoserie naznačující velkorysé prostorové uspořádání interiéru. Nadčasové pojetí vozu navíc podtrhují supermoderní světlomety s parametrickými pixely a široké, výrazně skloněné zadní C-sloupky inspirované konceptem Hyundai „45“, přestaveným na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019.

Vnitřek vozu je zpracován neméně působivě, a tak trochu připomíná luxusně zařízený a barevně perfektně sladěný pokojík s komfortně řešenými anatomickými sedadly a zcela rovnou podlahou, pod níž se ukrývá sada akumulátorů. Přední i zadní sedadla mohou být elektricky všestranně nastavitelná a při volbě prémiových sedadel mají cestující vpředu k dispozici i paměťovou a relaxační funkci. Zadní sedadla lze posouvat v podélném směru až o 135 mm a volnost pohybu ve vozu navíc usnadňuje i posuvná středová konzole s ještě větším rozsahem posunu. Nesporně zajímavým prvkem interiéru nového modelu IONIQ 5 je dvojitá zobrazovací plocha před řidičem zahrnující 12“ dotykový displej informačního a zábavního systému a stejně veliký digitální panel sdružených přístrojů s vysokým rozlišením bez tradiční kapličky. Za zmínku rovněž stojí moderní 44“ head-up displej s rozšířenou realitou či vylepšené služby Bluelink®, jež zahrnují mnoho nových funkcí a umožňují posádce komunikovat s vozem prostřednictvím hlasových povelů nebo smartphonu. Budoucího majitele modelu IONIQ 5 jistě uspokojí i velikost zavazadlového prostoru, který je pro kompaktní vůz délky 4,6 m poměrně velkorysý – v základní konfiguraci zadních sedadel má objem 527 litrů a postupnou úpravou a posuvem zadních sedadel lze zvětšit až na 1587 litrů (další odkládací prostor o objemu 57 litrů je pod přední hliníkovou kapotou).

Model Hyundai IONIQ 5 bude na českém trhu nabízen ve dvou verzích ECO a Power se sadou akumulátorů o kapacitě 58 nebo 72,6 kWh a s pohonem 4x2 či 4x4. Verze ECO s pohonem zadních kol disponuje elektromotorem o výkonu 125 kW a maximálním dojezdem na jedno dobití 384 km. Verze Power s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 160 kW se pak může pochlubit dojezdem až 481 km. Vrcholné provedení Power s pohonem 4x4 dodávané výhradně s akumulátorem 72,6 kWh je vybaveno elektromotorem o výkonu 225 kW, který vozu umožňuje zrychlovat z 0 na 100 km/h za skvělých 5,2 sekundy. Ještě podotknu, že všechny verze vozu dosahují největší rychlosti 185 km/h. Již zmíněná platforma E-GMP nabízí kromě 400V dobíjení rovněž možnost ultra-rychlého dobíjení s napětím 800 V. Po připojení k nabíječce DC o výkonu 350 kW lze akumulátory modelu IONIQ 5 dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut, přičemž za pouhých 5 minut rychlého dobíjení se dojezd vozu prodlouží až o 100 kilometrů.  Novinka značky Hyundai nabízí taktéž funkci VSL (Vehicle-to-Load), která umožňuje dobíjet různá vnější elektrická zařízení či spotřebiče, například klimatizace, televize, elektrokola, elektroskútry či dokonce ostatní elektromobily.

Ještě zbývá dodat, že základní cena modelu Hyundai IONIQ 5 ve verzi ECO 58 kWh začíná na 1 099 000 korunách, špičková verze s pohonem 4x4 pak přijde na 1 469 990 korun.