name | autoweek.cz

Hyundai Motor zvyšuje výrobní kapacitu v Turecku

Hyundai Motor zvyšuje výrobní kapacitu v Turecku

30.07.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Hyundai Motor dokončila rozšíření svého evropského výrobního závodu HAOS v Turecku, kde se připravuje výroba nové generace modelu Hyundai i10 pro evropské trhy. Nový Hyundai i10 se zanedlouho představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) v tureckém Izmitu byl postaven v roce 1997 jako první výrobní závod Hyundai mimo území Koreje. Od jeho otevření v červenci 1997 se zde vyrábělo 60 000 vozů ročně. V roce 2002 byl zahájen export, nejprve do Saudské Arábie (model Verna) a od roku 2003 i do Evropy (prvním byl model Starex).

V roce 2007 byla zavedena druhá směna, čímž se výrobní kapacita zvýšila na 125 000 vozů ročně. Roku 2009 byla překročena hranice půl milionu vyrobených vozů.

V závodě, kde se montují i motory, bylo zaměstnáno 1346 dělníků a 25 manažerů z Koreje. HAOS je velmi významný i pro český závod Hyundaie, protože v roce 2007 se v Izmitu zacvičovali budoucí pracovníci HMMC. Už o rok dříve se zde zaučovali i zaměstnanci Kia Motor ze Žiliny. Na to jsou dodnes Turci velmi hrdí a připomínají to na nástěnkách.

Závod v Izmitu se chlubí vysokou kvalitou výroby - v letech 2009 a 2010 byl dokonce vyhodnocen jako nejlepší v rámci všech továren Hyundaie po celém světě.

Součástí výrobního závodu v Izmitu je i zkušební dráha dlouhá 1050 m a k tomu 360 m testovací úsek.

Aktuální investice zvýší do roku 2014 výrobní kapacitu na 200 000 vozů ročně. Modernizace umožní vyrábět kromě současného modelu i20 také novou generaci modelové řady i10, jejíž výroba začne v září a prodej bude spuštěn ještě do konce letošního roku. Stávající i20 bude nahrazen novou generací příští rok.

Rozšíření závodu Hyundai v tureckém Izmitu vytvořilo 2804 nových pracovních míst přímo v závodu HAOS a u jeho dodavatelů, z nichž mnozí sídlí v bezprostřední blízkosti, ale na rozdíl od Nošovic nikoliv přímo v areálu HAOS.

Nejnovější investice do tureckého závodu Hyundai znamená, že do konce roku bude 90 % vozů Hyundai prodávaných v Evropě pocházet z evropské výroby. Společně s výrobním závodem HMMC v Nošovicích tak Hyundai Motor zvyšuje svou kapacitu výroby nových vozů v Evropě na 500 000 vozů ročně. Hyundai navíc má montážní závod v ruském St. Petěrburku s teoretickou kapacitou 150 000 vozů ročně.