name | autoweek.cz

Hyundai představil plány pro vodíkovou budoucnost

Hyundai představil plány pro vodíkovou budoucnost

14.12.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

HMG hodlá do roku 2030 vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články (FCEV). Koncern Hyundai Motor Group v prosinci založil speciální divizi pro vývoj systémů palivových článků a podporu jejich výroby a prodeje.
Koncern Hyundai Motor Group, jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor a Kia Motors, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje technologie palivových článků, nazvaný FCEV Vision 2030. HMG společně s dodavateli v rámci programu FCEV Vision 2030 investuje 7,6 bilionu KRW (cca 153 miliard Kč) a vytvoří 51 000 pracovních míst v rámci úsilí o urychlení vývoje vodíkové technologie.
 
Hyundai Motor Group dramaticky zvýší roční výrobní kapacitu systémů palivových článků. Současně prozkoumá nové podnikatelské možnosti pro dodávání svých systémů palivových článků ostatním výrobcům dopravních prostředků - od automobilů přes drony a plavidla až po kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky. Očekává také rychlý nárůst poptávky po systémech palivových článků v odvětvích mimo dopravu, mezi něž patří výroba elektrické energie nebo systémy pro její uchovávání. 
 
Koncern HMG plánuje dosažení výrobní kapacity 500 000 elektromobilů s palivovými články (FCEV) ročně do roku 2030, a to osobních i užitkových. HMG očekává, že se v tomto časovém období zvýší globální poptávka na 2 miliony vozidel FCEV ročně. HMG hodlá do roku 2030 vyrábět 700 000 systémů palivových článků ročně včetně 500 000 jednotek pro elektromobily s palivovými články.
 
Prvním krokem v realizaci plánu FCEV Vision 2030 je rozšíření výroby systémů palivových článků. Tu má na starosti dceřiná společnost Hyundai Mobis, která 11. prosince slavnostně položila základní kámen pro výstavbu druhého závodu pro výrobu systémů palivových článků v jihokorejském městě Čchungdžu. Druhý závod umožní zvýšit společnosti Mobis roční výrobu na 40 000 systémů palivových článků do roku 2022 ze současných 3000.
 
Společnost Hyundai Motor na začátku letošního roku uvedla na trh model Nexo, druhou generaci komerčně nabízeného vozidla FCEV, který nahradil model Tucson FCEV představený v roce 2013. Nexo používá první speciální platformu Hyundai pro vozidla s palivovými články, která poskytuje mnoho konstrukčních předností, včetně nižší hmotnosti, většího vnitřního prostoru a optimalizovaného uspořádání systému palivových článků.
 
HMG plánuje další vývoj systému palivových článků, používaného v modelu Nexo. Kromě jeho optimalizace dojde také k diverzifikaci produktové řady systémů palivových článků v reakci na různé požadavky jednotlivých průmyslových odvětví.
 
Systém palivových článků vyrábí elektrickou energii slučováním atomů vodíku a kyslíku. Jediným vedlejším produktem je voda. Studie společnosti McKinsey & Company odhaduje, že do roku 2030 se globální poptávka zvýší na cca 5,5 až 6,5 milionu systémů palivových článků. Hydrogen Council, globální iniciativa předních společností z energetiky, dopravy a průmyslu, včetně společnosti Hyundai Motor, předpovídá do roku 2050 desetinásobné zvýšení poptávky po vodíku, což vytvoří rozmanité příležitosti pro trvale udržitelný ekonomický růst.