name | autoweek.cz

Hyundai připravuje nové Santa Fe

Hyundai připravuje nové Santa Fe

11.03.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ženevský autosalon je ještě otevřen pro veřejnost, ale světová média už obracejí zraky k New Yorku. Hyundai uvolnil první pohled na novou podobu velkého SUV Santa Fe.

Pro Hyundai je sice na českém trhu mezi SUV co do objemu prodeje už jedničkou iX35, nicméně 334 prodaných vozů typu Santa Fe vůbec není špatný výsledek. Proto je i pro nás zajímavé, jak se pozmění podoba tohoto vozu. Poprvé bude uvedena na autosalonu v New Yorku, který začne 4. dubna.

Oproti poměrně konzervativnímu vzhledu stávajícího vozu připravovaná třetí generace dostane veškeré stylistické prvky jako ostatní modely značky ve stylu automobilkou označovaném jako "Storm Edge", což je logickým vývojem stávajícího stylu "Fluidic Sculpture". Mnohem modernější a dramatičtější vzhled vozu podtrhuje použití světlometů LED vpředu i vzadu.

Nová podoba ukazuje, že Hyundai hodlá dále rozvíjet nastoupenou strategii stát se rovnocenným konkurentem exkluzivních značek. Nové Santa Fe proto nezapírá snahu stát se konkurentem Audi Q7. Mnohem více než navenek by měla tato snaha být patrná v interiéru vozu. Ten byl dosud především funkční, zatímco u nového vozu slibuje posun k atraktivitě a důrazu na technickou vyspělost. To bude dokládat i LCD displej pro rádio a klimatizaci, poněkud futuristické řešení ovladačů a stříbřitý dekor přístrojové desky.

Třetí generace Santa Fe by měla těm nejlepším ve třídě konkurovat i jízdními vlastnostmi. Proto mělo významný podíl na vývoji vozu i evropské vývojové středisko Hyundaie v Rüsselsheimu. Také testovací jízdy probíhaly ve velkém rozsahu v Evropě.

Nové Santa Fe samozřejmě bude nabízeno s pohonem všech kol nebo pohonem předních kol a bude pro něj k dispozici přímo řazená i samočinná převodovka.

Současná druhá generace Santa Fe se vyrábí od roku 2007 a v roce 2010 prošla modernizací navrženou v německém studiu. Její výroba bude ukončena do konce roku. Druhá generace Santa Fe je pro Hyundai významná i tím, že se využívá pro stavbu experimentálních vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články FCEV a hybridní varianty Santa Fe Blue Hybrid.