name | autoweek.cz

Hyundai staticky předvedl první hot hatch a fastback

Hyundai staticky předvedl první hot hatch a fastback

17.07.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Výrobní program v Nošovicích se rozroste o dvě zcela nové varianty modelové řady i30 - sportovně laděnou verzi pětidveřového hatchbacku i30 N a liftback s velkým zavazadlovým prostorem i30 Fastback, reagující na fenomenální prodejní úspěch vozu Škoda Octavia.
Hot hatch z Nošovic
S verzí i30 N Hyundai vstupuje do atraktivní kategorie hot hatch, v níž se chce prosadit proti vozům jako jsou Volkswagen Golf GTI, Ford Focus RS, Peugeot 308 GTi, Renault Mégane RS nebo Seat Leon Cupra. Korejská značka jím chce zhodnotit své úspěchy v automobilových soutěžích. Svůj první sportovně laděný hatchback Hyundai prověřil v závodě 24 hodin na Nürburgingu a už brzy jej představí v ještě ostřejší verzi - jako závodní vůz v kategorii TCR. Prodej i30 N začne koncem tohoto roku.
 
Hyundai nabídne dvě verze i30 N. V základní je přeplňovaný zážehový dvoulitr T-GDI naladěn na výkon 184 kW (250 k). Výkonnější varianta Performance Package má 202 kW (275 k). Nejvyšší točivý moment je pro obě shodný 353 N.m.


Přes šestirychlostní přímo řazenou převodovku jsou poháněna přední kola. Verze Performance Package má kratší stálý převod a elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Pohotovostní hmotnost je 1400 kg, v případě Performance Package 1429 kg. Elektronicky omezená maximální rychlost 250 km/h je stejná, ale i30 N Performance Package akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,1 s, zatímco základní varianta za 6,4 s. Hyundai nabízí v i30 N až pět jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, N a N Custom.

Nošovický Fastback
Hyundai i30 Fastback je elegantní liftback se splývavým víkem zavazadlového prostoru, nicméně u Hyundaie chtějí, aby se mu říkalo pětidveřové kupé. Koncept karoserie připomíná Škodu Octavia, ale je podstatně kratší - 4450 mm (Octavia 4670 mm, bližší je tedy Rapid se 4483 mm). To ale znamená, že na zadním sedadle nebude moc místa pro hlavu dospělých cestujících. Objem zavazadlového prostoru Hyundai zatím nezveřejnil.
 
Fastback má o 5 mm nižší světlou výšku a o 15 % tužší naladění tlumičů. V nabídce motorů najdeme výhradně přeplňované motory - tříválec 1,0 T-GDI/88 kW (120 k), čtyřválec 1,4 T-GDI/103 kW (140 k) a nově vyvinutý turbodiesel 1,6 CRDi ve verzích 81 kW (110 k) a 100 kW (136 k). Kombinovány budou se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, nejvýkonnější zážehový motor a turbodiesel mohou mít i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT.
 
Hyundai i30 Fastback přijde do prodeje počátkem příštího roku.
 
Foto Rudolf Karpat (AutoBest)