name | autoweek.cz

Hyundai ukázal kombi i30

Hyundai ukázal kombi i30

22.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Třetí generace kombi z produkce HMMC v Nošovicích má atraktivní tvary a rekordní objem zavazadlového prostoru 602 l. Nabídka pohonných jednotek bude ve shodě se základním pětidveřovovým hatchbackem.
Od moderních kombi už se neočekává jen velký zavazadlový prostor a praktičnost, ale také elegance, protože právě design je stále častěji rozhodujícím faktorem při volbě vozu ze strany zákazníka. Třetí generace kombi modelové řady i30 značky Hyundai bude mít podle prvních zveřejněných fotografií v tomto ohledu se svými nadčasovými tvary právem velké ambice - alespoň u těch konzervativnějších.
 
Příď charakterizuje tzv. kaskádovitá maska chladiče a světlomety s Full-LED technologií a vertikálním LED denním osvětlením.
 
Kombi je se 4585 mm díky dlouhému zadnímu převisu o 245 mm delší než hatchback, přičemž rozvor náprav 2650 mm se nezměnil a tedy ani nabídka prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Kombík zaujme především základním objemem zavazadlového prostoru 602 l, který patří k tomu největšímu, co nabízejí kompaktní kombi. Do uvedené hodnoty je započtena i kapacita dvou menších přihrádek pod podlahou. Zadní opěradla jsou dělené v poměru 60:40 a Sklopením dělených opěradel zadních sedadel celkový prostor pro přepravu vroste na 1642 l. Podobně jako hatchback i kombi má v zadním opěradle otvor pro převoz delších předmětů.
 
Nabídku bezpečnostních a asistenčních systémů je shodná s pětidveřovým hatchbackem, tedy autonomní nouzové brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), kontrola bdělosti řidiče DAA (Driver Attention Alert), asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), asistent pro udržování jízdy v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a další, včetně adaptivního tempomatu ASCC (Advanced Smart Cruise Control). Stejně tak se shoduje i nabídka komunikačních systémů a konektivity, zahrnující mj. Apple CarPlay, Android Auto a LIVE Services, bezkontaktní dobíjení systémem Qi atd.
 
Shodná je i nabídka pohonných jednotek, a to včetně základního nepřeplňovaného zážehového čtyřválce 1,4 MPI o výkonu 73,5 kW (100 k). Zatím ale není jisté, zda tento motor bude i v nabídce pro český trh. K dispozici tedy dále budou dva zážehové přeplňované motory - tříválec 1,0 T-GDI/88 kW (120 k) a čtyřválec 1,4 T-GDI/103 kW (140 k) - a turbodiesel 1,6 CRDi ve výkonových verzích 81 kW (110 k) nebo 100 kW (136 k).
 
Stejně jako hatchback i kombi i30 bylo vyvinuto v Evropském vývojovém středisku Hyundai Motor Europe v Rüsselsheimu s využitím testovacího zázemí u Severní smyčky okruhu Nürburging a vyrábět se samozřejmě bude v Nošovicích. Z Nošovic už od roku 2008 vyjelo více než 800 000 těchto vozů.
 
Hyundai i30 kombi bude mít světovou premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. Modelová řada i30 se ještě v létě dočká sportovní verze i30 N a na podzim přijde stylový pětidveřový liftback s profilem připomínajícím kupé.