name | autoweek.cz

Ing. Tomáš Hyan slaví 70!

Ing. Tomáš Hyan slaví 70!

25.09.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V plné duševní i fyzické kondici se v pátek 25. září dožívá úctyhodné sedmdesátky, jeden z nejznámějších českých motoristických novinářů, Ing. Tomáš Hyan.
Mimořádně čilý, ale také autorsky stále velmi plodný publicista začal své první novinářské krůčky, jak bylo tehdy běžné, jako externista. První článek mu vyšel v jeho 16 letech, v roce 1966 ve Světě motorů, později působil v tehdy oblíbeném VTM, Letectví a kosmonautice, Motoristické současnosti, Automobilu (od roku 1973) a dalších časopisech. Mezitím vystudoval ČVUT, ale měl tehdy bohužel smůlu, jeho bratr emigroval, a tak se do vysněného zaměstnaneckého stavu v některé z redakcí nemohl z „kádrových“ důvodů dostat. Taková byla tehdy doba. Jeho až sveřepá snaha prosadit se, a víc než slušné jazykové zázemí, mu umožnily ještě za totality spolupracovat i se zahraničními časopisy.
 
Avšak ani doba „na věčné časy“ netrvala věčně a se skončením vlády jedné strany nastal v profesním životě dnešního oslavence velký zvrat. Konečně mohl pracovat tam, kde chtěl. Začal v redakci AutoTipu, kde byl v letech 1992 až 1995 i šéfredaktorem, ale největší profesní zlom nastal v roce 1996. Tehdy si jej vybral známý šéfredaktor Ing. Milan Jozíf jako svého nástupce, a to nejen na post šéfa časopisu Automobil (2001 až 2016), ale také se po něm stal na patnáct let členem evropské jury ankety Car of the Year za Českou republiku (2001 až 2015). Členství v této prestižní jury je limitováno věkem do 65 let, na což reagoval vydavatel Automobilu tím, že zkušeného novináře následně propustil.
 
Ing. Tomáš Hyan samozřejmě nerezignoval, založil si vlastní internetový časopis TH Auto, současně stále pokračuje jako jediný zástupce ČR ve světové anketě Motor roku (Engine of the Year) a je také předsedou poroty Auto roku v ČR. Kromě toho píše i pro další média nejrůznější zajímavé informace, věnované automobilové historii, a to i o té poměrně nedávné, ale často opomíjené. Čas se nedá zastavit, tak mu do dalších let přejeme, i jménem našich čtenářů nejen pevné zdraví, ale ještě mnoho tvůrčích úspěchů, pevné ruce na volantu, a ať mu ještě dlouho vydrží jeho rčení, že má prostě auta rád.