name | autoweek.cz

Jaguar F-Pace sází na jízdní vlastnosti a ovladatelnost

Jaguar F-Pace sází na jízdní vlastnosti a ovladatelnost

28.08.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Jaguar F-Pace je nejnovější model anglické značky s hliníkovou nosnou strukturou. Tento crossover se bude vyrábět v britském v Solihullu. Světová premiéra Jaguaru F-Pace se uskuteční v září na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje se dostane v roce 2016.
Nový Jaguar F-Pace je výkonný luxusní crossover určený pro ty, kteří milují řízení. Nabídne výborné dynamické schopnosti díky podvozku převzatému ze sportovního vozu Jaguar F-Type. Tento crossover s podvozkem sportovního auta a vzhledem SUV tak chce zaujmout ty, kteří zatím uvažují jen o vozech jako Porsche Macan nebo BMW X4.

Právě prodejní úspěch této dvojice a celosvětový růst zájmu o crossovery slibují, že F-Pace by se měl rychle stát klíčovým modelem v nabídce Jaguaru nejen samotným zvýšením celkového objemu prodeje, ale především jako generátor zisku. Pro společnost Jaguar Land Rover je ale nesmírně důležité aby se Jaguar F-Pace nestal přímým konkurentem pro čistokrevné SUV Range Rover Evoque.

Stejně jako sportovní F-Type a modely XE a XF i Jaguar F-Pace má lehkou hliníkovou nosnou strukturu s vysokou torzní tuhostí, propracované zavěšení předních kol s dvojitými příčnými rameny a zadní nápravu Integral Link. Vůz se vyznačuje velkou citlivostí a zároveň lehce pokrývá jakékoliv nerovnosti, zvlnění a extrémní sklony i těch nejnáročnějších silnic.  

Silnou stránkou nového modelu je řízení s elektrickým posilovačem optimalizované tak, aby bylo zaručeno, že nový F-Pace okamžitě zareaguje na sebemenší pohyb volantem. Díky zapracování všech poznatků, získaných u modelu F-Type, poskytuje řízení ještě lepší zpětnou vazbu. V kombinaci s  vektorováním točivého momentu, původně vyvinutým pro model F-Type, a systémem pohonu všech kol AWD přináší nový F-Pace výbornou agilitu na jakémkoli povrchu a za jakéhokoli počasí.

Nový model byl testován ve stejně náročných podmínkách a na silnicích jako ostatní modely značky Jaguar. Ať už v zatáčkovitých horských průsmycích, na silnicích plynoucích krajinou nebo při cestování po dálnicích, tento vůz přináší citlivost a přesnost s výjimečně kultivovaným chodem.

„Nedělali jsme žádné kompromisy nebo výjimky. Nový F-Pace musí být opravdový Jaguar a musí přinášet dynamickou DNA. Testovali jsme jízdní vlastnosti a ovladatelnost na samé hranici možností, v nejrůznějších prostředích a za jakýchkoli podmínek. Výsledkem je, že nový F-Pace zapojuje řidiče a zároveň je pohodlný a tichý. Jakmile se do něj posadíte, hned víte, že se v něm cítíte dobře,“ uvedl šéfinženýr Jaguaru Mike Cross.

Tým Jaguaru pro integritu vozu zanesl své subjektivní dojmy do počítačového programu CAE, který používá CAE tým pro vytváření dynamiky vozu. Zdokonalené počítačové modely následně přinesly ještě lepší výsledky počítačových simulací a naopak. Tato interaktivní smyčka průběžného vylepšování zaručuje, že prototypy vozů jsou ještě lepší a těží z kompletního procesu úprav a připomínkování.

F-Pace už má za sebou velkou veřejnou prezentaci, když nepříliš zakamuflovaný prototyp tohoto vozu absolvoval Tour de France v roli doprovodného vozu týmu Sky a absolutního vítěze Chrise Frooma.