name | autoweek.cz

Jaguar F-Type proti Porsche 911

Jaguar F-Type proti Porsche 911

17.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

S napětím očekávaná premiéra luxusního Jaguaru F-Type se odehraje na autosalonu v Paříži koncem září. Jaguar postupně poodkrývá informace o tomto voze, s nímž chce konkurovat Porsche 911.

 

Jaguar F-Type se představí nejprve v otevřené podobě jako roadster a začne se prodávat od jara 2013. Kupé se představí později. Půjde o první čistě sportovní model značky navazující na legendární E-Type, který se vyráběl v letech 1960 až 1974. Současně půjde o rozšíření nabídky značky o čtvrtou modelovou řadu vedle luxusních sedanů XJ, modelu střední třídy XF, který je v prodeji jako sedan a nově i Sportbrake, a čtyřmístného kupé a roadsteru XK.

Jaguar si od nového modelu slibuje získání nových mladších kupujících podobně, jako se to podařilo Land Roveru s modelem Evoque. První představení „kamuflované“ podoby Jaguaru F-Type proběhlo už v červnu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Zákazníci budou mít na výběr ze tří zážehových motorů - zcela nového přeplňovaného motoru V6 3,0 l, který bude mít 340 nebo 380 k, a nová verze už známého přeplňovaného motoru V8 5,0 l. Všechny tři verze budou vybaveny technologií Stop/Start. Budou mít osmirychlostní samočinnou převodovku a pohon zadních kol.

Ač Jaguar zatím o novém voze nezveřejnil žádné podrobnosti je známo, že jeho nosná struktura bude z hliníku pro dosažení nízké hmotnosti vedoucí k větší obratnosti a menší spotřebě (a tedy i nižším emisím).

„Uvedení modelu F-Type bude v historii Jaguaru opravdu významným dnem. Představuje totiž návrat naší značky do segmentu sportovních vozů, který pomáhala vytvářet,“ uvedl ředitel značky Jaguar Adrian Hallmark.

Testování prototypů probíhá v různých oblastech světa vyznačujících se obzvlášť nevlídným klimatem. Kromě toho se uskutečnilo přes půl milionu konstrukčních analýz vyžadujících 10 milionů CPU hodin zpracování, z nichž vzešlo více než 300 terabytů dat. Kdyby se měla stejně obsáhlá analýza uskutečnit testováním na skutečných autech, muselo by se vyrobit tolik prototypů modelu F-Type, že v postavené řadě za sebou nárazník na nárazníku by zaplnily většinu britských silnic.