name | autoweek.cz

Jaguar F-Type Project 7

Jaguar F-Type Project 7

07.07.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Jaguar F-Type Project 7, který se představil při Festivalu rychlosti v Goodwoodu, vznikl jako připomínka 60. výročí závodního Jaguaru D-Type.

Jaguar exkluzivní verzi F-Type Project 7 vyrobí v limitované edici 250 kusů. Výrobu bude mít na starosti nově vytvořená divize Jaguar Land Rover Special Operations.

Jaguar F-Type Project 7 je homologován pro silniční provoz. Přesto tento dvoumístný roadster zůstává věrný designovému konceptu, který byl vloni představen na počest sedmi vítězství Jaguaru v Le Mans. Nicméně původní koncept jednomístného vozu byl transformován do dvoumístné podoby.

Mezi klíčové prvky designu patří aerodynamický kryt bezpečnostního oblouku za hlavou řidiče inspirovaný D-Typem, snížené čelní okno, nový přední nárazník a úpravy zvyšující aerodynamický přítlak včetně uhlíkového předního splitteru, nástavců prahů, zadního difuzoru a nastavitelného zadního křídla.

Pohonnou jednotkou je mechanickým dmychadlem přeplňovaný pětilitrový zážehový V8  s výkonem 423 kW (575 k) a 680 N.m. Točivý moment se přenáší na zadní kola přes osmirychlostní samočinnou převodovku Jaguar Quickshift a elektronicky řízený aktivní diferenciál EAD II. generace.

Standardně se dodávají brzdy s kotouči z kombinace uhlíku a keramiky CCM, stejně jako systém vektorování točivého momentu za pomoci brzd (TVbB), který pracuje v součinnosti s diferenciálem EAD.

Díky hliníkové nosné struktuře je hmotnost vozu jen 1585 kg. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h.

První vozy k zákazníkům dorazí v polovině příštího roku.

Jaguar v Le Mans zvítězil celkem sedmkrát - v letech 1951 a 1953 s modelem C-Type, v letech 1955, 1956 a 1957 s modelem D-Type, v roce 1988 s vozem XJR-9 a roku 1990 s XJR-12.