name | autoweek.cz

Kadjar se stane klíčem k růstu značky Renault

Kadjar se stane klíčem k růstu značky Renault

03.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Energický a současně asertivní crossover, těžící ze zkušeností převzatých u Nissanu, bude podle generálního ředitele Carlose Ghosna hrát významnou roli v růstu objemu prodeje i ziskovosti značky Renault. Je to totiž přesně to auto, které v nabídce Renaultu hodně chybí.

Rostoucí segment

Nový kompaktní crossover má ambici stát se třetím nejprodávanějším vozem (po Nissanu Qashqai a Volkswagenu Tiguan) v tomto stále populárnějším segmentu, který má mimořádný význam po celém světě, ale především v Evropě (crossovery zde zaujímají podíl na trhu 23 %) a Číně (26 %).

 

V Evropě by měl objem prodeje kompaktních crossoverů vzrůst z loňských 1,5 milionu na 2 miliony do roku 2020. Renault by přitom chtěl prodávat 118 000 vozů Kadjar, zatímco Qashqai překračuje hranici 200 000 prodaných vozů ročně a Volkswagen Tiguan se pohybuje kolem 150 000 kusů. Další v pořadí Kia Sportage už je pod hranicí 100 000 ročně dodaných aut. Tyto vozy jsou pro automobilky velmi důležité, protože se prodávají s cenami o 10-20 % vyššími než běžné hatchbacky a navíc zákazníci u nich volí vyšší (tj. dražší) úrovně výbavy.

 

Alianční modulární platforma

Renault k vytvoření tohoto ambiciózního modelu zvolil zcela logickou cestu. Vychází ze základu bestselleru aliančního partnera Nissanu Qashqai. Renault se v této kategorii už pokoušel o úspěch s trochu větším SUV Koleos vyráběným v Koreji, ale tento vůz navzdory svým kvalitám v Evropě u zákazníků neuspěl.

 

Renault Kadjar byl navržen s využitím alianční modulární platformy CMF (Common Module Family). Projekt CMF se skládá ze tří variant: CMF-A pro malá vozidla, CMF-B pro střední vozidla a CMF-C/D pro největší vozidla. Renault Kadjar využívá platformu CMF C/D, která vzešla ze čtyřletého společného vývoje. Na jejím vývoji se podíleli technici Renaultu a Nissanu, přičemž Renault přispěl svými znalostmi v oblasti koncepce a výroby zadních tlumičů a převodovek. Platforma CMF C/D se osvědčila už u tří vozidel Nissan (Qashqai, X-Trail a Rogue) a používá ji i nový Renault Espace.

 

Sktečný crossover

Renault u této novinky sází na atraktivní tvary, použití kvalitních materiálů a rozsáhlé možnosti individualizace obdobně jako u velmi úspěšného menšího modelu Captur. Na rozdíl od Capturu, což je v podstatě hatchback s vyšší stavbou, bude Kadjar skutečným crossoverem nabízejícím více než jen styl off-roadu na základě normálního auta. Bude k dispozici nejen s pohonem předních kol, ale i ve verzích 4x4.

 

Systém pohonu všech kol nabídne možnost volby ze tří režimů Auto, Lock a 2WD. Pro verze s pohonem předních kol bude k dispozici funkce Extended Grip, zaručující lepší přilnavost v náročných podmínkách v kombinaci s pneumatikami M+S.

 

Kadjar je dlouhý 4450 mm ale přitom je obratný i pro městský provoz díky průměru zatáčení 10,72 m. Zvýšená světlá výška 190 mm, stejně jako nájezdový a přejezdový úhel 18 a 25° zaručují schopnost zvládnout i těžší terén. Objem zavazadlového prostoru je 472 l. Osvětlení jer s Full-LED světlomety.

 

Renault Kadjar nabízí vylepšený komunikační a informační systém Renault R-Link 2, dostupný rovněž pro nový Espace. R-Link 2 je vybaven hlasovým ovládáním pro navigaci, telefon, aplikace a rádio.

 

Už v červnu

Renault Kadjar přijde do prodeje v Evropě včetně České republiky v červnu, už tři měsíce po oficiálním představení na autosalonu v Ženevě počátkem března. Pro evropské trhy se bude vyrábět ve španělském závodě Palencia společně s modelem Mégane. Kadjar se současně stane i prvním modelem Renaultu, který se od roku 2016 bude vyrábět v Číně v novém závodě ve Wuhanu ve spolupráci se společností Dongfeng.