name | autoweek.cz

Kia Niro má dva cíle

Kia Niro má dva cíle

18.10.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Crossover Kia Niro dostal současně dva cíle - vyhovět rostoucímu okruhu zájemců o crossovery s vysokou stavbou, ale také těm, kteří hledají úsporný (chcete-li nízkoemisní) provoz. Namísto obvyklého turbodieselu sází na zatím nepříliš oblíbený hybridní pohon.
Kia Niro je jedním z prvních modelů využívajících platformu vyvinutou u Hyundaie pro vozy s elektrickým pohonem. Z toho vyplývá, že na rozdíl od jiných hybridních crossoverů Niro bylo od počátku koncipováno pro hybridní pohon.

Nosná struktura karoserie byla vyrobena z 52 % z vysokopevnostní oceli AHSS (Advanced High Strength Steel) a z hliníku. Design modelu Niro navrhla stylistická centra automobilky Kia v Kalifornii a v korejském Namyangu.
 
Jen hybridní pohon
Pro Niro bude k dispozici hybridní pohon i hybridní pohon s možností dobíjení (plug-in hybrid). Plug-in hybrid ale přijde do prodeje až během roku 2017. Na rozdíl od Hyundaie Ioniq, postaveného na stejné platformě, Niro nebude mít čistě elektrický pohon s akumulátory, protože ten už Kia nabízí u modelu Soul.
 
K pohonu pětimístného pětidveřového crossoveru Niro slouží paralelní hybridní pohon kombinující zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním 1,6 l GDI o výkonu 77 kW (105 k) a nový trakční elektromotor TMED (Transmission-Mounted Electric Device) s výkonem 32 kW.. Paralelní hybridní pohon znamená, že oba motory většinou pracují současně. Niro může jezdit na omezenou vzdálenost i s čistě elektrickým pohonem.

Největší systémový výkon je 104 kW (141 k) a maximální točivý moment 264 N.m. Převodovka je šestirychlostní dvouspojková 6DCT. Niro vyniká nízkou spotřebu paliva okolo 3,8 l/100 km.
 
Nový motor 1,6 l GDI řady Kappa poprvé spojuje Atkinsonův spalovací cyklus, chlazenou recirkulaci výfukových plynů (EGR), systém přímého vstřikování paliva GDI a dlouhozdvihovou koncepci s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva.
 
Prostorný interiér
S délkou 4355 mm a výškou 1535 mm se Niro rozměrově řadí mezi kompaktní hatchback cee`d a SUV Sportage. S rozvorem náprav 2700 mm a šířkou 1805 mm vytváří velký vnitřní prostor s objemem zavazadelníku 427 l, při sklopení zadních sedadel 1425 l. Nádrž na 45 l benzinu i sada trakčních lithio-polymerových akumulátorů o kapacitě 1,56 kWh a hmotnosti 33 kg jsou umístěny pod zadním sedadlem.
 
Niro je prvním modelem značky Kia vybaveným systémem Android Auto, umožňujícím připojení smartphonů s Androidem. Komunikace s Apple CarPlay by měla přijít brzy také. Nabízené systémy palubního infotainmentu zahrnují i online služby Kia Connected Services.
 
Kia Niro se vyrábí v jihokorejském Hwasungu a ještě letos na podzim se objeví také na českém trhu. V Koreji se Niro okamžitě po uvedení na trh stalo nejprodávanější v segmentu nízkoemisních vozidel, dokonce před Hyundaiem Ioniq.